| کد خبر: 232660 |

ورود سازمان بازرسی به واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان

رئیس سازمان بازرسی از ورود این سازمان به دو تصادفات اخیر خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ پرونده ترک فعل در سازمان بازرسی تشکیل شده است.

تین نیوز

رئیس سازمان بازرسی از ورود این سازمان به دو تصادفات اخیر خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ پرونده ترک فعل در سازمان بازرسی تشکیل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کشور در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک هفته قوه قضائیه و تشکر از ملت ایران به پاس خلق حماسه حضور در انتخابات اظهار کرد: حادثه جان باختن دو نفر از خبرنگاران را تسلیت عرض می‌کنم و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان دارم و به همکارانمان گفتیم این مساله و همچنین واژگونی اتوبوس سرباز معلمان را بررسی و پیگیری کنند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که حائز اهمیت است، پیگیری مأموریت‌های مندرج در سند تحول قوه قضائیه برای سازمان بازرسی است. امسال در برنامه‌های بازرسی مساله محوری را در اولویت خود قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

تشکیل کمیته برای بررسی علل واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست

علل وقوع تصادفات اخیر بررسی شود

درویشیان بیان کرد: ۵۰ درصد از برنامه‌های سال جاری مبتنی بر مساله‌های اصلی جامعه مانند مسکن، خودرو و… است. همچنین از اکتفای مقابله با مفسدین به شناسایی آنها رسیده‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی گفت: یکی از موضوعاتی را که در چند سال اخیر آن را دنبال کردیم شناسایی آسیب‌های اساسی است که چه آسیب‌هایی و چه بسترهایی موجب فساد، رانت و… می‌شود. گاهی نیاز است برخی قوانین اصلاح شود و گاهی باید قوانین جدیدی وضع شود.

وی ادامه داد: مبارزه با بسترهای فساد برعهده دستگاه‌های اجرایی است که اگر این برخوردها انجام نشود موجب رانت و فسادهای بیشتری می‌شود.

درویشیان با اشاره به آمار سالانه سازمان بازرسی گفت: ۲۵ درصد از برنامه‌های سال جاری سازمان بازرسی در حمایت از تولید و واحدهای تولیدی است.

درویشیان با اشاره به آمار اقدامات سازمان بازرسی تصریح کرد: ۴ هزار و ۵۷۶ در سال گذشته انجام دادیم و در سه ماهه نخست امسال هزار و ۷۰۱ بازرسی انجام شده مجموع گزارش‌های سال گذشته ۷ هزار و ۵۷۳ و در سه ماهه امسال هزار و ۲۹۶ گزارش به ما واصل شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: حدود هزار گزارش سال گذشته مربوط به گزارش‌های اصلاحی بوده‌اند و بیشترین عدد را به خود اختصاص دادند تعقیب اداری کارکنان و مدیران در سال گذشته ۲ هزار و ۷۲۱ مورد، گزارش تعقیب کیفری هزار و ۴۳ گزارش، ابطال مصوبات خلاف قانون ۶۳ مورد بوده است و در سه ماهه امسال ۵۲۷ گزارش تخلف اداری ،۱۷۹ گزارش تعقیب کیفری و ۳ گزارش ابطال مصوبات خلاف قانون داشته‌ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    سازمان بازرسی چرابه سنوات سال72تا80راننده گان که بجای هشت سال سابقه سه چهارسال موجود است ورود نمی کند که مقصر کیست ترک فعل از طرف کیست چرا حق راننده گان که پایمال شده رادرست نمی کند چرا دیوان عدالت ورود نمی کند وحق راننده گان را بگیرد از کسانی که دراین کارمقصرند