| کد خبر: 194382 |

یک عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها مطرح کرد:

◄ پیشنهاد اعلام نتایج بررسی تصادفات رانندگی در شبکه‌های اجتماعی

خبرها، عکس‌ها و فیلم‌های حوادث ترافیکی ناخودآگاه باعث تکدر خاطر شنونده یا مشاهده کننده می‌شود بدون این‌که نکته آموزشی مهم آن مشخص شود.

تین نیوز

یک عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از کارشناسان راهور ناجا و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  درخواست کرد نتایج بررسی تصادفات رانندگی و دلایل وقوع تصادفات را از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی در گفت‌‌وگو با این شبکه خبری بیان کرد: حوادث ترافیکی معضل بزرگ کشور است که هر روز یا هر چند روز یک‌بار خبرهای ناگوار مربوط به آن دل هر هموطنی را به درد می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: معمولاً مشاهده شده، در هنگام وقوع این حوادث، مردم یا رانندگانی که زودتر سر صحنه حاضر شده‌اند از حادثه مذکور عکس و فیلم تهیه کرده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و پس از انتشار و عمومی شدن آنها، افراد مختلفی به تحلیل آن پرداخته و در مورد دلیل وقوع آن حادثه ارایه نظر می‌کنند.

این راننده همیار جامعه ایمن کشور از اصفهان تاکید کرد: خبرها، عکس‌ها و فیلم‌های حوادث ترافیکی ناخودآگاه باعث تکدر خاطر شنونده یا مشاهده کننده می‌شود بدون این‌که نکته آموزشی مهم آن مشخص شود.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: اگر کارشناسان پلیس راه، راهور ناجا یا سازمان راهداری، علت این حوادث را با راهکاری مفید و آموزشی در کنار خبر وقوع حادثه، اعلام نمایند، از فرصت فضای مجازی برای آموزش و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه نیز استفاده می‌شود.

اتحادی گفت: گاهی خبرهای حوادث رانندگی در صدا و سیما پخش و اطلاع رسانی می‌شود اما هیچ مطلبی در مورد علل و راهکار مناسب برای کاهش این حوادث ارایه نمی‌شود.

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار کرد: در صورتی‌که می‌توان با ارایه توضیحاتی در مورد علت حادثه مثلاً خواب‌آلودگی، سرعت یا سبقت غیرمجاز و...و اعلام راهکار مناسب و کامل، از بروز حوادث احتمالی آینده تا حدودی جلوگیری کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    اقای اتحادی،
    در مورد علل حوادث از قبیل سرعت،سبقت و ... سالهاست صحبت شده.
    مورادی که هیچ گاه در مورد آن بحث و بررسی صورت نگرفته کنش و واکنش راننده قبل از بروز سانحه است.
    باید کلیشه سبقت ،سرعت، و ... را رها کرد و به دنبال رفتارهای صورت گرفته قبل از وقوع تصادفات رفت.
    بایددر مرحله اول کنش ها و واکنش های قبل از ایجاد سانحه را شناخت و در مرحله دوم با آموزش های مکرر واکنش صحیح به راننده از وقوع تصادفات جلوگیری کرد.