بازدید سایت : ۶۷۵۸۰
یک کارشناس در گلستان تشریح کرد:

خسارت یک میلیارد ریالی شریان‌های فرعی گلستان

همراهی راهداران با مردم و تلاش به منظور بازگشایی مسیرها و کاستن از میزان اب در این شهر برکسی پوشیده نیست اما بهتر بود تا پیش از بروز این اتفاق آگاهی لازم به اهالی منطقه داده می‌شد.

خسارت یک میلیارد ریالی شریان‌های فرعی گلستان
تین نیوز

یک کارشناس اقتصاد صنعتی از برآورد بیش از یک‌ میلیارد ریالی به معابر فرعی و شریان‌های اصلی به جاده‌های استان گلستان و شهرستان آق‌قلا در سیل اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن کلانتری با اشاره به این نکته که، میزان خسارات وارده به جاده‌های استان گلستان را بر اثر سیل و رانش زمین، بیش ازیک میلیارد ریال براورد شده است، تصریح کرد: همراهی راهداران با مردم و تلاش به‌منظور بازگشایی مسیرها و کاستن از میزان آب در این شهر برکسی پوشیده نیست اما بهتر بود تا پیش از بروز این اتفاق آگاهی لازم به اهالی منطقه داده می‌شد.

کلانتری با بیان این‌که اثر سیل و آب‌بردگی در مسیرها، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد و موجب انسداد شده است، یادآورشد: مشاهدات میدانی موید این حقیقت است که علاوه بر محورهای اصلی شهرستان آق‌قلا، چهار محور اصلی و فرعی و13 محور روستایی بر اثر رانش، ریزش، آب گرفتگی و سیل جمعاً به طول50  کیلومتر مسدود شده که در تمامی محورها عوامل راهداری مشغول انجام عملیات بازگشایی و امدادرسانی هستند. اما ادامه بارش‌ها مانع از تخیله کامل آب از این شهر شده است.

کارشناس اقتصاد صنعتی به این مهم نیز پرداخت که بررسی‌های میدانی، حکایت از آن دارد که، به بیش از 50 کیلومتر از راه‌های درگیر در سیل و رانش زمین با برآورد اولیه بیش از یک میلیارد ریال خسارت وارد شده است و با ورود سامانه بارشی جدید احتمال تشدید وضعیت در این محورها وجود دارد. اما با همراهی نیروهای نظامی با مردم منطقه آق‌قلا از بروز مشکلات بیش‌تر برای مردم منطقه جلوگیری شد.

کلانتری به تلاش شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی محورهای مواصلاتی اشاره داشت و تاکید کرد: در حال حاضر محورهای شاهرود – آزاد شهر، آق‌قلا – گرگان، آق‌قلا – عطا آباد و بندر ترکمن سه راهی یساقی مسدود است که تیم‌های راهداری با تمام توان سعی در بازگشایی این محورها را دارند. البته مردم نیز در این کار با مسئولان و راهداران همکاری نزدیکی دارند.

این کارشناس که در منطقه سیل‌زده حضور داشته به خسارت سیلاب و آبگرفتگی در شهرک‌های صنعتی این استان به ویژه در شهرستان آق‌قلا پرداخت و ابراز داشت: این خسارت بنا به گفته مسئولان 160 میلیارد تومان برآورد شده است.

کلانتری خاطرنشان کرد: از این میزان، یک‌هزار و 300 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی و 300 میلیاردریال به تاسیسات زیربنایی از جمله تصفیه‌خانه فاضلاب، سیستم‌های استفاده مجدد از پساب، ایستگاه TBS و تأسیسات برق، مخابرات و آب رسانی وارد شده است که در سفر معاون اول رئیس جمهور به این شهرستان وعده‌های برای جبران خسارت داده شده که گفته می‌شود تا پایان هفته میزان آن اعلام خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.