| کد خبر: 178223 |

◄ مدیریت بحران تهران برای زلزله احتمالی پایتخت آماده نیست

حضور بخش خصوصی در کنار دولت همواره کلید بسیاری از مسائل در کشور بوده است و بنا بر اطلاع، بخش خصوصی مدت‌ها است در انتظار ابلاغ دولت برای ورود به عرصه ساخت‌وساز در عرصه بازآفرینی شهری است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از این‌که تهران در برابر حوادث طبیعی وحتی زلزله‌های کوچک آمادگی لازم را دارا نیست، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سلمان خدادادی با اشاره به ساخت‌وسازهای بدون ضابطه در مدیریت گذشته شهرداری تهران، اظهار کرد: ساخت ساختمان‌های پانزده طبقه در خیابان‌‌های دارای عرض 12 متر و  کوچه‌های شش متری، قطعاً امدادرسانی به حادثه دیدگان در مواقع بحران را با مشکلات غیر قابل جبران مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های تهران فنی و تخصصی نیست، تصریح کرد: مدیریت بحران در کلان‌شهر تهران هیچ‌گونه آمادگی در برابر زلزله احتمالی و حوادث طبیعی در پایتخت را ندارد.

خدادادی به ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت و ابراز داشت: باید برای تسریع در امر نوسازی و جلوگیری از بروز فاجعه انسانی علاوه بر دولت، بخش خصوصی نیز مشارکت داده شود. متاسفانه در سال‌های اخیر به این حوزه توجه خاصی صورت نگرفته است و خطرات احتمالی ساکنان آن را تهدید می‌کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان به لزوم حمایت از بخش‌های خصوصی و ارائه ایده‌های جدید در نوسازی بافت‌های فرسوده، تاکید داشته و خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی در کنار دولت همواره کلید بسیاری از مسائل در کشور بوده است و بنا بر اطلاع، بخش خصوصی مدت‌ها است در انتظار ابلاغ دولت برای ورود به عرصه ساخت‌وساز در عرصه بازآفرینی شهری است.

خدادادی به این نکته نیز اشاره داشت که، برای ممانعت از بروز تلفات جبران ناپذیر در حوادث احتمالی تهران باید به بازآفرینی شهری و مدیریت ساخت وساز در این شهر دقت نظر بیش‌تری داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.