| کد خبر: 184736 |

یک مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد؛

◄ نزولات آسمانی برف و باران در ۲۸ استان و آمادگی کامل راهداران در جاده‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: در پی تغییرات جوی و ورود سامانه بارشی به کشور، از دومین روز سال جدید بارش برف و باران در اکثر محورهای مواصلاتی کشور آغاز شد.

تین نیوز

در پی سیل و آبگرفتگی و تخریب بسیاری از جاده‌های کشور و کشته و زخمی شدن شماری از هم‌وطنان ما در ایام شروع سال نو ضروری است مردم پیش از آغاز سفر نوروزی خود، از ایمن بودن مسیر و نحوه بارش نزولات آسمانی مطلع شوند.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای در این‌باره، گفت: در پی تغییرات جوی و ورود سامانه بارشی به کشور، از دومین روز سال جدید بارش برف و باران در اکثر محورهای مواصلاتی کشور آغاز شد. لذا راهداران تلاشگردر سراسر کشور با حضور درجاده‌ها ، تلاش در باز نگه داشتن محورها با اولویت محورهای اصلی دارند.

به گزارش تین‌نیوز، محمد رودباری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات این سازمان اظهار داشت: با توجه به پیشبینیهای قبلی و هشدارهای دستگاه‌های مرتبط مبنی بر تغییرات جوی و بارش نزولات آسمانی، بارش برف و باران در ۲۸ استان  و احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی، ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ ای استان‌ها برای باز نگهداشتن محورهای مواصلاتی با تعداد۹۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری با به‌ کارگیری ۱۲ هزار نفر راهدار برای  ارایه خدمات راهداری به کاربران جاده‌ای و مسافران نوروزی مشغول هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰۰ محور اصلی و فرعی دارای بارش برف و باران بوده که در حدود ۴۶۵۵ کیلو متر باند برفروبی شده و مقدار ۱۵۷۰ تن شن و نمک مصرف شد. 

محمد رودباری به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، توصیه کرد: با توجه به احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی و هم‌چنین لغزندگی محورهای کوهستانی و برف‌گیر، هم‌وطنان در صورت نیاز به انجام سفرهای ضروری، لازم است قبل از عزیمت به سفر از طریق سامانه جامع ۱۴۱ (تلفن ،تارنما و نرم افزار کاربردی تلفن همراه) از آخرین وضعیت  جاده‌ها مطلع شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.