| کد خبر: 168430 |

◄ آمادگی راهداری کرمان برای سفرهای تابستانی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان از آمادگی کامل راهداران و فعالین بخش حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان جهت ارائه خدمات به مسافران سفرهای تابستانی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان از آمادگی کامل راهداران و فعالین بخش حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان جهت ارائه خدمات به مسافران سفرهای تابستانی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، خداداد مقبلی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با اعلام این خبر گفت: هماهنگی کامل با انجمن‌های صنفی، نظارت بیشتر بر فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر، استفاده از ناوگان ایمن و مناسب برای جابجایی مسافران و هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط را ازجمله اقدامات انجام‌شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران است.

وی افزود: در استان کرمان حدود ۵۱۰ دستگاه اتوبوس و بیشتر از ۴۰۰۰ هزار دستگاه مینی‌بوس و سواری کرایه بین‌شهری امر جابه‌جایی مسافران را بر عهده خواهند داشت و امید است تا در تابستان سال جاری رضایتمندی حداکثری هم‌وطنانی که با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای سفر می‌نمایند فراهم شود.

مقبلی با اشاره به ایمن‌سازی محورهای شریانی و اصلی اظهار کرد: اصلاح شیب‌های شیروانی، شانه‌سازی و اصلاح و ساماندهی تابلوها و علائم جاده‌ای و لکه‌گیری و روکش، رفع نقاط پرتصادف، اصلاح هندسی قوس‌ها، اجرای شیارهای هشداردهنده و لرزاننده، بهبود و تقویت حفاظ‌های کناری جاده‌ها، ملایم سازی شیب‌های شیروانی و ده‌ها عملیات دیگر راهداری از دیگر اقدامات انجام‌شده برای سفرهای تابستانی است.

وی تصریح کرد: ۵۶ کیلومتر آزادراه، یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه، حدود ۲۰۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۷۰۰ کیلومتر راه فرعی در استان کرمان وجود دارد، در مجموع  هفت و نیم درصد راه‌های کشور در استان پهناور کرمان قرار دارد که توسط راهداران تلاشگر این استان مرمت، بازسازی، نگهداری و ایمن‌سازی می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل استان گفت: روکش آسفالت در ایمنی راه‌ها بسیار تأثیرگذار است و سطح روکش هرچه هموار باشد ایمنی بیشتری در جاده‌ها خواهیم داشت لذا ۲۴۰ کیلومتر روکش، ۲۱۳ هزار متر طول درزگیری و ۱۱۳ هزار مترمربع لکه‌گیری از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه در جاده‌های استان کرمان اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۲۷ باب راهدارخانه، ۲۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی، ۷ پایانه مسافربری عمومی، و ۱۰۶ شرکت و موسسه حمل‌ونقل مسافربری تحت نظارت عالیه این اداره کل آماده ارائه خدمات به مسافران تابستانی هستند.

مقبلی افزود: هم استانی‌های گرامی می‌توانند جهت اطلاع از وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ در ارتباط بوده و یا از طریق شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ نظرات خود را ارسال کرده، همچنین با حضور در دفاتر اداره مستقر در پایانه‌های مسافری پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح فرمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.