| کد خبر: 168623 |

◄ حوادث رانندگی دلیل بیش از 8 درصد مرگ و میر در قزوین

بیش از ۸ درصد مرگ و میرها در قزوین به دلیل حوادث رانندگی است.

تین نیوز

استاندار قزوین گفت: ۸.۵ درصد علل فوت در استان قزوین به دلیل حوادث رانندگی بوده که بالاتر از میانگین کشوری است بنابراین باید به فکر کاهش هرچه بیشتر سوانح جاده‌ای باشیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نشست ثبت وقایع حیاتی استان قزوین اظهار داشت: تا زمانی که آمار کاملی از جمعیت اعم از ولادت، جابه‌جایی، ازدواج و طلاق نداشته باشیم برنامه‌ریزی ما کامل نخواهد بود.

وی اضافه کرد: هرچقدر به سازمان ثبت‌احوال کشور و ادارات کل ثبت‌احوال استان‌ها در جهت ثبت وقایع حیاتی کمک کنیم درواقع به بهبود شرایط برنامه‌ریزی در استان و کشور کمک کرده‌ایم چون برنامه‌ریزی برای آینده بدون دسترسی به آمار صحیح، دقیق و جامع از وضع جمعیت ممکن نخواهد بود.

استاندار قزوین همچنین گفت: ۸.۵ درصد علل وفات در استان به دلیل حوادث رانندگی بوده که بالاتر از میانگین کشوری است بنابراین باید به فکر کاهش هرچه بیشتر سوانح جاده‌ای باشیم.

زاهدی افزود: برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند نیز باید اطلاع‌رسانی از سوی صداوسیما و رسانه‌ها صورت گیرد تا کسانی که هنوز اقدام نکردند به‌سرعت ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به کاهش جمعیت روستایی گفت: خرد شدن اراضی کشاورزی موجب شده کشاورزان آسیب ببینند و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بتوان با بزرگ کردن مساحت اراضی از افزایش هزینه‌های کشاورزی جلوگیری کرد و جمعیت روستاها بیشتر شود.

زاهدی با اشاره به ثبت دیرهنگام وقایع وفات و تولد در برخی نقاط استان، گفت: شورای تأمین شهرستان‌ها بسیار باید در این زمینه دقت کنند چون غفلت در این زمینه موجب برنامه‌ریزی‌های نادرست خواهد شد.

استاندار قزوین ادامه داد: همه توان خود را باید به‌کار بگیریم تا سامانه کارت هوشمند ملی به‌طور کامل در استان اجرا شود تا جلوی همه سوءاستفاده‌ها و مشکلات بعدی را بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.