| کد خبر: 167233 |

◄ آمار رسمی از تلفات موتورسواران در مازندران

تعداد کشته‌شدگان موتورسوارها در حوادث ترافیکی سال گذشته 116 نفر بوده است.

تین نیوز

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: تعداد کشته‌شدگان موتورسواران در حوادث ترافیکی سال گذشته این استان، 116 نفر بوده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی، تعداد کشته‌شدگان موتورسوارها در حوادث ترافیکی سال گذشته را  116 نفر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش داشت.

وی بیان کرد: براساس آمار مراکز ساری با تعداد 15 نفر ،بابل با 12 و بهشهر و تنکابن هرکدام با 11 نفر بیشترین شهر و  نور با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتورسوار در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: بیشترین فوتی در ماه‌های مرداد با 27، شهریور با 15 و خرداد با 14 مورد و کمترین آن با تعداد سه نفر در دی‌ماه ثبت‌شده است.

این مسؤول تصریح کرد : بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 32 فوتی بوده و کمترین گروه سنی کمتر از 10 سال با یک فوتی گزارش‌شده است.

عباسی با اشاره به فوت تعداد 92 نفر از موتورسواران در محور برون‌شهری و روستایی و 24 نفر در محور درون‌شهری، افزود :تعداد 92 نفر راننده موتور و 24 نفر هم سرنشین موتور هستند.

وی اظهار کرد: براساس بررسی انجام‌شده از تعداد 116 مورد فوتی موتورسواران تعداد 56 مورد با سواری ، 13 مورد با  وانت‌بار ، 12 مورد با کامیون ، 12 مورد هم برخورد با شی ثابت ، 11مورد با موتور، 9 مورد سایر موارد و سه مورد هم واژگونی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شایع‌ترین علت مرگ موتورسواران در تصادفات، ضربه‌مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.