| کد خبر: 152543 |

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران مطرح کرد:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات عابران پیاده در حوادث رانندگی مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به مرگ ۹۳ عابر پیاده در حوادث رانندکی استان گفت: این میزان نسبت به مدت شش ماه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به مرگ ۹۳ عابر پیاده در حوادث رانندکی استان گفت: این میزان نسبت به مدت شش ماه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

علی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شش ماه امسال، تعداد ۹۳ نفر شامل ۶۵ مرد و مابقی زن عابر پیاده در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشت.

عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در شش ماه امسال را ۳۳۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۸ درصد کل تلفات حوادث رانندگی شش ماه امسال عابرین پیاده هستند. که به تفکیک محور درون شهری با ۵۲ درصد بیشترین فوتی در آن به گزارش شده است.

این مقام اجرایی استان اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال و کمترین سنین کمتر از ۱۰سال هستند، بر اساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با ۴۲ نفر، معادل ۴۵ درصد در گروه سنی ۶۱ سال به بالا قرار دارند.

عباسی در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان  گفت: شهرستان‌های بابل با ۱۵ نفر، ساری با ۱۱ و قائمشهر و بابلسر هر کدام  با ۸ نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در شش ماه امسال به خود اختصاص داده‌اند و  نکا تنها شهرستانی است که در آن فوتی عابرین پیاده گزارش نشده است.

 عباسی همچنین در خصوص بیشترین خودروی درگیر با متوفیان گفت : به تفکیک  پراید  با ۲۴درصد ، نیسان وانت با ۱۶ درصد و پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ هر کدام با ۱۱ درصد  بیشترین و کامیون و موتورسیکلت هر کدام با ۶ درصد کمترین فوتی گزارش شده است.

وی گفت: اردیبهشت با ۱۹ نفر ، شهریور با ۱۸ نفر و تیر ماه با ۱۷ مورد بیشترین و فروردین ماه با ۱۲ مورد کمترین ماه‌هایی هستند که در آن فوتی به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان به تفکیک علت فوت عابرین پیاده گفت :شکستگیهای متعدد با ۶۳ درصد بیشترین و پس از آن به ترتیب ضربه به سر با ۳۶ درصد و خونریزی با یک درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عباسی به تفکیک تحصیلات متوفیان عابرین پیاده ناشی از تصادفات رانندگی گفت :بیسوادان با ۳۹  و ابتدایی با ۱۹ و راهنمایی با ۱۷ نفر بیشترین و مقطع دبیرستان با ۴ نفر کمترین فوتی گزارش شده است.

عباسی با اشاره به وضعیت روشنایی  فوت عابران پیاده گفت: تعداد ۵۸ نفر در روز ، ۳۰ نفر در شب و ۵ نفر هنگام غروب آفتاب  جان خود را از دست داده‌اند.

 این مقام اجرایی استان یادآور شد :دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.