| کد خبر: 150574 |

توجه نکردن به جلو اصلی ترین علل تصادف درون شهری در گناوه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گناوه گفت: یکی از علل اصلی وقوع تصادف های درون این شهر توجه نکردن رانندگان به جلو است و باید از این روند که به نوعی تخلف محسوب می شود، خودداری کنند.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گناوه گفت: یکی از علل اصلی وقوع تصادف های درون این شهر توجه نکردن رانندگان به جلو است و باید از این روند که به نوعی تخلف محسوب می شود، خودداری کنند.

سروان موسی حسین آبادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: استفاده از تلفن همراه، خوردن، آشامیدن، صحبت کردن با سرنشینان و استعمال دخانیات از عمده اعمالی است که تمرکز و توجه رانندگان را به جلو یا اطراف سلب کرده و منجر به وقوع تصادف می شود.

وی اظهارکرد: باتوجه به اینکه شهر گناوه به عنوان نقاط گردشگرپذیر کشور روزانه شاهد حضور تعداد زیادی از مسافران اقصی نقاط کشور است و زیرساخت های لازم برای عبور و توقف وسایل نقلیه در معابر شهری فراهم نیست، باعث شده توقف های نامنظم که منجر به گره های ترافیکی و وقوع تصادف می شود، ایجاد شود که لازم است رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را مدنظر قرار دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گناوه از رانندگان خواست از توقف های دوبل در معابر و مقابل درهای ورودی و خروجی منازل، معابر و کوچه ها و مراکز امدادی پرهیز کنند.

وی بیان کرد: رعایت نکردن حق تقدم توسط کاربران ترافیکی نیز از مهم ترین عوامل تصادف در شهرستان است که ضرورت دارد برای پیشگیری از وقوع تصادف به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام جدی ورزند.

وی افزود: رانندگان باید توجه کنند که در میادین، حق تقدم با وسیله نقلیه ای است که در درون میدان گردش می کند و اگر وسیله ای قصد وارد شدن به این نقطه را دارد این حق را به راننده ای دهد که درون میدان اقدام به گردش کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی گفت: در سه راهها نیز حق تقدم با وسیله نقلیه ای است که بصورت مستقیم حرکت می کند.

حسین آبادی به نقش کمربند ایمنی در حفاظت از رانندگان در بروز حوادث و نهادینه کردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: نظر به اینکه قانون استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان اجرایی کرده از رانندگان انتظار داریم قبل از حرکت از بستن کمربند و همه سرنشینن حصول کامل اطمینان کنند.

شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر است که روزانه جمعیت بی شماری از اطراف و استانهای کشور به این شهر عزیمت می کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.