| کد خبر: 240247 |

۴۵ دستگاه اتوبوس و میدل باس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی اراک می شود

45 دستگاه اتوبوس و میدل باس(اتوبوس کوچک) با اعتباری بالغ بر ۱۶۲ میلیارد تومان خریداری و به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک ملحق می شوند.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: 45 دستگاه اتوبوس و میدل باس(اتوبوس کوچک) با اعتباری بالغ بر ۱۶۲ میلیارد تومان خریداری و به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک ملحق می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیار آفتاب، سید وحید میرنظامی افزود: این ۴۵ دستگاه اتوبوس و میدل باس در مناطق کم برخوردار و بر اساس اولویت که وسایل نقلیه عمومی فرسوده دارند مورد استفاده عموم شهروندان قرار می‌ گیرد.

وی تاکید کرد: ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز که نیاز به تعمیرات و نوسازی داشتند اکنون مجهز شدند و در روزهای آتی به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر اراک وارد می‌ شوند و باید اذعان داشت به صورت میانگین برای نوسازی هر دستگاه اتوبوس، ۴۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: اراک شهر تک هسته‌ ای است و مبدا تمام خودروها و ناوگان حمل و نقل عمومی در مرکز شهر است که این عامل باعث گره‌ های ترافیکی و افزایش آلایندگی هوا می‌ شود که نیاز است برای تغییر خطوط خودروها، تدابیر ویژه‌ ای از سوی کارشناسان امر اندیشیده شود.

میرنظامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه عمده هزینه کرد بودجه سال ۱۴۰۱ در راستای تکمیل طرح‌ های نیمه تمام عمرانی هدف گذاری شده گفت: تا پایان امسال طرح میدان مقاومت بهره‌ برداری و پل شهید صیدی نیز تا پایان بهار سال آینده افتتاح می‌ شود.

وی بیان کرد: طرح‌ های میدان امام خمینی (ره) و میدان امام حسین (ع) نیز از میادین اصلی کلانشهر اراک هستند و بیشترین تردد خودروها از این مسیرها انجام می‌شود و در تلاش هستیم با تعامل و هم افزایی مدیریت شهری با جدیت این طرح‌های نیمه تمام عمرانی را به اتمام برسانیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه بیش از ۶ ماه از عمر شورای ششم اسلامی کلانشهر اراک می گذرد، گفت: در این بازه زمانی ۱۸۴ مصوبه داشتیم که بیش از ۸۰ درصد آن عملیاتی شده و مابقی مصوبات نیز باید با تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی ذیربط به سرانجام برسند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.