| کد خبر: 191021 |

◄ تفاهم‌نامه همکاری ارتقای علوم بنیادین در صنعت حمل‌ونقل امضا شد

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری ارتقای علوم بنیادین در صنعت حمل‌ونقل به میزبانی دانشگاه آزاد یادگار امام شهرری با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی ، حمل‌ونقل پیشرفته ریاست جمهوری و قاضی مغربی ریاست این دانشگاه در حال برگزاری است.

تین نیوز

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری ارتقای علوم بنیادین در صنعت حمل‌ونقل به میزبانی دانشگاه آزاد یادگار امام شهر ری با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته ریاست جمهوری و سعیدقاضی مغربی ریاست این دانشگاه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس دانشگاه یادگار امام با اشاره به حضور منطقی در صنعت خودرو اظهار کرد: این دانشگاه قطب دانشگاه‌ها در صنعت حمل‌ونقل کشور است.

مغربی ابراز کرد: پتانسیل خوبی در زمینه حمل‌ونقل در میان کادر دانشگاه وجود دارد که خوشبختانه مسیر خود را به خوبی پیدا کرده است.

وی با پرداختن به این نکته که مسیر دانشگاه به سمت صنعتی شدن تغییر پیدا کرده است، افزود: دانشگاه  آزاد یادگار امام (ره) محلی برای حل مسائل حمل‌ونقل شده که با کارهای علمی اقدام به همراهی با این صنعت کرده است.

این مقام مسول تصریح کرد: با بررسی‌های علمی صورت گرفته در این دانشگاه چالش‌های حمل‌ونقل  احصا شده و برای هریک برنامه کاملی تعریف شده است. پروژه‌هایی که در این دانشگاه در حال انجام است در راستای کاهش مشکلات حمل‌ونقل پیش می‌رود.

قاضی مغربی از بازسازی یک واگن کامل قطار توسط دانشگاه آزاد یادگار امام خبر داد.

مغربی با اشاره به موضوع که دانشگاه آزاد واحد یادگار امام دارای پتانسیل خوبی در حوزه صنعت حمل و نقل است، تصریح کرد: ما در این دو سال اخیر توانسته‌ایم مسیر دانشگاه را تغییر دهیم و پروژه‌های جدیدی را آغاز کنیم به گونه‌ای که امروز دانشگاه آزاد واحد یادگار امام به یک دانشگاه حل مسئله تبدیل شده است و اساتیدی که تا به حال صرفا به تدریس می‌پرداختند امروز به دنبال حل مشکلات کشور هستند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام با پرداختن به این مهم که در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام یکصد چالش در حوزه حمل‌ونقل شناسایی شده و برای هر یک از این چالش‌ها پروژه‌هایی در مقاطع مختلف تحصیلی تعریف شده و پروژه‌های دانشجویان در مقاطع مختلف نیز به این سمت حرکت خواهند کرد تا بتوانند چالش‌های حمل و نقل کشور را برطرف کنند.

وی با اشاره به این که صنعت حمل و نقل با مباحث علوم انسانی، جامعه شناسی، حقوق و فرهنگ هم مرتبط است، تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه حمل و نقل رشته‌های جدیدی را به وزارت علوم ارسال کرده ایم که برخی از آن‌ها جزو رشته‌های میان رشته‌ای و برخی نیز رشته‌های جدید در حوزه حمل و نقل هستند.

مغربی با اشاره به این موضوع که، ما باور داریم دانشگاه آزاد واحد یادگار امام قطب مادر در حوزه حمل و نقل است از این رو باید به این سمت حرکت کنیم، گفت: تمایل ما این است که عمده فعالیت‌های این دانشگاه با ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته انجام شود، چون با توجه به شناختی که از رئیس این ستاد داریم ما می‌توانیم یک پله از صد پله‌ای را که باید طی کنیم پشت سر بگذاریم. در هر حال امیدواریم که در غالب این تفاهم نامه به قرارداد‌های عملیاتی برسیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام با اشاره به این‌که ما فعالیت‌های دانشگاه را در قالب فعالیت‌های دانشی محور دنبال می‌کنیم و اساتید جدید نیز کار‌های جدیدی را انجام می‌دهند تصریح کرد: سال گذشته ۲۰ رویداد استارت آپی در این دانشگاه برگزار شد.

وی با تاکید بر این نکته که، هدف‌های مشترک می‌تواند یک نوع هم افزایی و تعامل مشترک بین دانشگاه آزاد واحد یادگار امام و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته برقرار کند و این باعث بهبود و افزایش پیشرفت حوزه حمل و نقل خواهد شد تصریح کرد: خیلی از دانشجویان دانشگاه آزاد یادگار امام می‌دانند این دانشگاه قطب حمل و نقل است به همین دلیل در رویداد‌های این صنعت شرکت می‌کنند از طرفی آوازه کار‌های ما هم به گوش هیئت دولت رسیده حتی دکتر واعظی نیز این موضوع را می‌دانند که دانشگاه ما یک واگن را به طور کامل بازسازی می‌کند و شاید این را از دانشگاه کمتر انتظار داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.