| کد خبر: 249588 |

رییس اتاق بازرگانی ارومیه:

رفع مشکلات در حوزه حمل و نقل مهمترین اقدام برای توسعه صادرات به روسیه است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اشاره به وجود برخی مشکلات به ویژه در حوزه حمل و نقل برای توسعه صادرات کالا به بازار روسیه گفت: رفع این مشکلات می‌تواند مهمترین گام در توسعه آمار مربوط به تجارت و صادرات در این بازار باشد.

تین نیوز

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اشاره به وجود برخی مشکلات به ویژه در حوزه حمل و نقل برای توسعه صادرات کالا به بازار روسیه گفت: رفع این مشکلات می تواند مهمترین گام در توسعه آمار مربوط به تجارت و صادرات در این بازار باشد.

به گزارش تین نیوز، حسن انتظار روز دوشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در آذربایجان غربی افزود: بازار روسیه یک بازار بزرگ با ظرفیت های تجاری بالا برای توسعه صادرات از کشور است و در حال حاضر که توانسته ایم در پیمان اقتصادی اوراسیا عضو شویم، می توانیم برای ورود به بازار کشورهای عضو این اتحادیه اقتصادی به ویژه روسیه استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: البته کمبودها و مشکلاتی در این مسیر وجود دارد که تکمیل نشدن راه آهن شمال به جنوب، نبود ناوگان یخچالی کافی، نبود کشتی های ایرانی در دریای خزر و بالا بودن کرایه حمل از جمله آنهاست که باید رفع شود.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه همچنین با اشاره به مشکلات انتقالات مالی بین ۲ کشور ادامه داد: امضای یک تفاهم نامه مالی و پولی و ایجاد شبکه مالی شفاف در توسعه روابط اقتصادی با روسیه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سفیر اسبق کشورمان در روسیه هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی روسیه گفت: اقتصاد این کشور با درآمد نسبتا بالا و در حال تحول و توسعه است که پنجمین اقتصاد بزرگ ملی در اروپا، یازدهمین کشور بر پایه تولید ناخالص داخلی اسمی در جهان و پنجمین از لحاظ برابری قدرت خرید است.

سید محمودرضا سجادی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه افزود: تحریم های کشورهای اروپایی علیه روسیه باعث خروج تامین کنندگان چینی و اروپایی از بازار این کشور شده که خود یک فرصت تجاری خوب برای فعالان اقتصادی ایرانی ایجاد کرده تا بتوان از پتانسیل این بازار بزرگ به عنوان یک شریک تجاری مطمئن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: گردش مبادلات بازرگانی بین مسکو و تهران در سال گذشته کمی بیش از ۴ میلیارد دلار بوده که با توجه به شرایط روز از ماه ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۲۲، حجم تجارت بین دو طرف از ارقام کل سال ۲۰۲۱ نیز فراتر رفته و یک رکورد جدید برجای گذاشته است.

سجادی یادآور شد: فعالان اقتصادی ما می توانند علاوه بر اقلام غذایی، مواد معدنی، مواد ساختمانی، محصولات پلاستیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، گل و گیاه و پوشاک به این کشور صادر کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.