| کد خبر: 63562 |

۱۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان نیر از نعمت آسفالت برخوردار شدند

تین نیوز | فرماندار شهرستان نیر گفت: در حال حاضر بیش از ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان نیر از آسفالت برخوردار شده‌اند.

 
اکبر صمدی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت راه‌های روستایی شهرستان نیر اظهار داشت: در حل حاضر بیش از نیمی از راه‌های روستایی شهرستان نیر آسفالت شده و ساکنان این مناطق از زیرساخت‌های راه ایمن و مطمئن برخوردار هستند.

فرماندار شهرستان نیر با بیان اینکه شهرستان نیر 315 کیلومتر راه روستایی دارد، گفت: از این میزان راه روستایی تاکنون بیش از 180 کیلومتر آسفالت شده و تلاش و جدیت بر این است تا با تسریع در عملیات اجرایی میزان بهره‌مندی روستاهای شهرستان را از راه آسفالته افزایش دهیم.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از روستاها و مناطق محروم بیان کرد: در راستای کاهش آمارهای مهاجرت از روستاها به مناطق شهری دولت تلاش می‌کند تا به مناطق روستایی و محروم در کشور توجه ویژه‌ای داشته باشد که این امر در شهرستان نیر نیز مورد توجه جدی است.

صمدی با اشاره به ظرفیت روستاهای شهرستان نیر در حوزه کشاورزی تصریح کرد: با توجه به این استعدادها و قابلیت‌ها ضروری است تا صنایع تبدیلی در حوزه‌های کشاورزی و دامداری در این شهرستان راه‌اندازی شود تا با این امر افزایش درآمد روستاییان را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان نیر راه‌اندازی صنایع کوچک و متوسط را از راهکارهای توسعه مناطق روستایی دانست و افزود:‌ این امر زمینه اشتغال و ایجاد فرصت‌های متعدد در این حوزه را فراهم آورده و با ایجاد درآمد برای اهالی این مناطق مهاجرت آنها را به مناطق شهری کاهش داده و در کنار این امر زمینه ساز مهاجرت معکوس نیز می‌شود.

وی با اشاره به نقش و تاثیر دهیاران در توسعه روستایی اظهار کرد:‌ باید با توجه به این نقش دهیاران برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آبادانی و عمران مناطق روستایی داشته باشند که از این برنامه‌ها حمایت‌های لازم انجام می‌شود و با بازدیدهای مختلف از این مناطق تلاش می‌کنیم تا در اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق روستایی تسهیل و تسریع ایجاد کنیم.

صمدی با تاکید بر توسعه مشارکت‌ها مردمی در حوزه‌های مختلف در روستاها بیان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا مردم مناطق روستایی در تمامی عرصه‌های فرهنگی و عمرانی در سطح روستا همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند چرا که این امر سبب تسهیل در اجرای پروژه‌های مختلف به ویژه در حوزه عمران و آبادانی روستایی می‌شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.