بازدید سایت : ۵۸۵۰۷
| کد خبر ۴۰۹۳۸
کپی شد

عملیات اجرایی احداثباند دوم کنارگذر شوشتر آغاز شد

عملیات اجرایی احداثباند دوم کنارگذر شوشتر آغاز شد
|

تین نیوز |  عملیات اجرایی ساخت باند دوم كنارگذرشوشتر با حضور خیرالله خادمی معاون شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور آغاز شد.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان خوزستان، در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح مدیركل راه و شهرسازی خوزستان گفت: كمربندی شوشتر در چارچوب كاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه های شوشتر و نیز با هدف رونق اقتصادی منطقه احداث می شود.
منوچهر رحمانی با اظهار امیدواری نسبت به اتمام طرح در مدت 34 ماه افزود: اجرای این طرح نقش بسزایی در كاهش ترافیك شهرستان شوشتر دارد.
وی گفت: قطعه نخست باند دوم كنارگذر شوشتر به طول 5.3 كیلومتر با اعتباری افزون بر 270میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی احداث می شود كه امید می رود شركت ساخت و توسعه حمل و نقل كشور دیدگاه ویژه ای به راه های خوزستان و اتمام این طرح داشته باشد.
رحمانی اجرای این طرح را در افزایش حجم خدمات رسانی به مردم و رونق كشت و كار در منطقه موثر دانست.
معاون شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور هم با بیان این كه نیاز به ساخت راه یك ضرورت است  گفت: ساخت راه یك ضرورت ملی در كشور است.
خیرالله خادمی افزود: 10 سال پیش تعداد خودروها در كشور چهار میلیون و 900 هزار دستگاه بود كه هم اینك با افزایش سه برابری به افزون بر 17 میلیون دستگاه رسیده و طبق بررسی های انجام شده در 10 سال آینده به دو برابر این هم می رسد.
وی اظهار كرد: این بدان معناست كه 20هزار كیلومتر از راه های ترانزیتی كشور در حال اشباع قرار می گیرد و از یك سو باعث خسارت ملی و از سوی دیگر افزایش میزان مصرف سوخت و دیگر هزینه ها می شود؛ پس ساخت راه یك ضرورت ملی تلقی می شود.
خادمی ادامه داد: در استان خوزستان هم با توجه به ظرفیت های موجود در بخش نفت، گاز و پتروشیمی و نیز صنایع و معادن و اراضی حاصلخیز كشاورزی این ضرورت محسوس تر است.
وی گفت: با توجه به این ظرفیت های بالقوه نیازمند احداث راه های متناسب هستیم تا توسعه و پیشرفت اقتصادی استان با موفقیت همراه باشد.
این مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی افزود: متاسفانه در عرض استان جاده توسعه ای نداریم و بیشتر راه ها طولی است ،پس باید برنامه را طوری تنظیم كنیم كه در میانه و عرض استان راه ها ساخته شود.
خادمی گفت: برای رفاه حال مردم استان باید توسعه عرضی راه ها در دستور كار قرار گیرد كه در این چارچوب احداث اتوبان ساحلی استان از خرمشهر به سمت آبادان و آبادان به سمت ماهشهر، ماهشهر – هندیجان و هندیجان – دیلم آغاز شده است، همچنین كمربند شمالی استان با عنوان پاشنه زاگرس باید اجرایی شود.
وی اظهار كرد: برای توسعه گردشگری و معرفی مكان های تفریحی و زیارتی استان نیز باید راه ها بویژه راه های روستایی توسعه یابد.
خادمی گفت: شوشتر یك شهر تاریخی و با اصالت در خوزستان است كه همواره در طول تاریخ به عنوان یك مركز فرهنگی و مذهبی در كشور مطرح بوده است، علمای شوشترهم زبانزد هستند.
وی افزود: برای كمربندی شوشتر اعتباری در نظر گرفته نشده بود اما با پیگیری های نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای این طرح اعتبار اختصاص یافت و پیمانكار بومی انتخاب شد كه سقف قرار داد آن 270 میلیارد ریال است.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خوزستان به یمن وحدت نیروهای متخصص در مسیر توسعه قرار دارد و از آنجایی كه در زمینه ساخت راه ها با تخصیص اعتبار ایجاد امیدواری كرده اند مطمئنم با وجود این نیروها راه های استان به وضعیت مطلوبی خواهد رسید.
حجت الاسلام و المسلمین محمدسادات ابراهیمی افزود: كمربندی شوشتر در توسعه و پیشرفت شهرستان نقش مهمی دارد و می تواند بسیاری از گره های ترافیكی را برطرف كند.
فرماندار شوشتر هم از آسفالت 16 كیلومتر راه در این شهرستان خبر داد و گفت: فعال ترین پروژه های وزارت راه و شهرسازی در شوشتر قرار دارد.
حیدر نجفی افزود: 22میلیارد ریال برای احداث و بهسازی و روكش آسفالت راه های شوشتر از طریق نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی تامین شده است كه در ارتقای وضعیت اقتصادی شوشتر موثر است.
وی اضافه كرد: این طرح یكی از پروژه هایی است كه ضروری بوده و امروز پس از پیگیری های بسیار آغاز شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.