| کد خبر: 270244 |

سفرهای نوروزی، روزی ۵۰ قربانی و هزار مصدوم می گیرد!

شمار جان باختگان تصادفات جاده ای از ابتدای فروردین تا کنون به بیش از ۵٠٠ نفر رسیده است و بیش از ١١ هزار نفر نیز مصدوم شده اند.

تین نیوز

شمار جان باختگان تصادفات جاده ای از ابتدای فروردین تا کنون به بیش از ۵٠٠ نفر رسیده است و بیش از ١١ هزار نفر نیز مصدوم شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، آمارها می گوید از سال ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۱ در مجموع ۳۵۱ هزار و ۹۹۶ نفر بر اثر تصادفات و حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست داده اند و به نوعی می توان گفت در دو دهه گذشته یعنی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱ جمعاً ۴۰۵ هزار نفر در حوادث رانندگی کشور جان باخته اند؛ عددی که تقریباً دو برابر کل شهدای هشت سال جنگ تحمیلی که ۲۱۳ هزار و ۲۵۵ نفر بوده اند است. این شرایط آنجا تاسف برانگیز تر می شود که مرگ ومیر ناشی از تصادفات در ایران با آمار کل اتحادیه اروپا که شامل ۲۷ کشور و ۴۵۰ میلیون نفر جمعیت است، برابری می کند.

نکته قابل توجه آن است که بخش قابل توجهی از این تصادفات در ایام پیک سفرهای مردم رخ می دهد، که یکی از ایام نوروز است. حالا در هفته دوم فروردین باز هم تصادف های جاده ای جان های بسیاری را گرفته است. رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد از آغاز سال جدید تا کنون ۵۴ هزار فقره تصادف در جاده های کشور رخ داده است. همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: «از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز متأسفانه شمار جان باختگان تصادفات جاده ای به بیش از ۵٠٠ نفر رسید است. همچنین حدود ١١ هزار نفر مصدوم شده اند. مهم ترین علل تصادفات خواب آلودگی، خستگی و سرعت غیر مجاز گزارش شده است.»

بنا به گفته رئیس پلیس راه کشور ۴۴ درصد تصادفات به دلیل توجه نکردن به جلو بوده است. تصادف اتوبوس و نیسان با ٣ فوتی و ١۰ مصدوم در جاده ارومیه یکی دیگر از تصادفات خبرساز این هفته بوده است. همچنین بر اثر ٢ تصادف شدید بین یک دستگاه وانت با یک دستگاه پژو پارس در و یک ماشین لندکروز سوخت کش با پراید در جنوب استان سیستان و بلوچستان باعث جان باختن ٩ شهروند و مصدومیت شدید ۶ نفر از سرنشینان شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.