| کد خبر: 258653 |

◄ تکمیل سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ و نقل به پایان خرداد امسال نرسید

سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل با تجمیع همه اطلاعات مربوط به تصادفات به تفکیک استان ها و علل وقوع، تا پایان خرداد ماه سال جاری باید تکمیل شود.

تین نیوز

اگرچه معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم دسترسی همه اعضای کمیسیون ایمنی راه ها به اطلاعات سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل گفته بود این سامانه با تجمیع همه اطلاعات مربوط به تصادفات به تفکیک استان ها و علل وقوع، تا پایان خرداد ماه سال جاری باید تکمیل شود اما تا کنون خبری مبنی بر تکمیل این سامانه منتشر نشده است.

به گزارش تین نیوز، شهریار افندی زاده این وعده را در  یکصد و بیست و هشتمین نشست کمیسیون ایمنی راه های کشور در تاریخ ششم اردیبهشت، مطرح کرد.

افندی زاده در این جلسه گفت: مثلث ایمنی راه از سه عامل انسان، جاده و وسیله نقلیه تشکیل می شود و هر کدام از این عوامل سهم به سزایی در تصادفات رانندگی ایفا می کنند که پس از تحلیل تصادفات میزان اثرگذاری اقدامات موثر در بهبود شرایط مرتبط هر کدام از این سه عامل قابل بررسی است.

وی افزود: وضعیت ایمنی جاده ها، رعایت اصول و قوانین رانندگی ایمن توسط رانندگان و کیفیت وسایل نقلیه در کاهش شدت تصادفات موثر است. افندی زاده در ادامه جلسه و پس از استماع آمارها و گزارش هایی از میزان تصادفات رخ داده در سفرهای نوروزی به تفکیک استان ها، بر ضرورت بررسی و تجزیه و تحلیل علل و عوامل تصادفات و تصمیم گیری و اقدام بر اساس آن ها برای کاهش این آمار تاکید کرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ تاکید کرد و گفت: همه اطلاعات مربوط به تصادفات توسط تمامی سازمان های مرتبط به تفکیک علل رخ دادن این تصادفات باید در این سامانه تجمیع شود.

وی افزود: همه سازمان های عضو کمیسیون ایمنی راه ها باید به اطلاعات سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل دسترسی داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    سلام. سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل تا پایان خرداد ماه سال جاری توسط چه کسی باید تکمیل شود؟

  • سعید قصابیان 1 0

    سلام. چرا فقط سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل جاده ای؟ آیا سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل ریلی ضرورت ندارد؟

    • مطلع 0 0

      قرار بوده تمام سوانح از جمله سوانح جاده ایِ ریلی، هوایی و .... در این سامانه درج شود

  • عادلی 0 0

    بزرگان ما در همایش ها حرف های خیلی قشنگی می زنند اماوقت اجرا ، میگن عجب اشتباهی کردیم چنین وعده ای را دادیم. سعید جان قصابیان بنده خدا گفته سامانه ثبت سوانح حمل و نقل نگفته فقط جاده ای یا ریلی گرچه برنامه ریزی جامع حمل و نقل کشور را ورق می زنی می بینی حتی مباحث حمل و نقل جاده ای هم کامل نیست.