| کد خبر: 263487 |

لزوم ایمن سازی نقاط پرحادثه راه‌ ها از مجرای انجمن خیرین راهساز کشور

مدیرعامل انجمن خیرین راهساز کشور با اعلام روند صعودی و افزایش آسیب دیدگان و تلفات ناشی از سوانح رانندگی، بر ایمن سازی نقاط پرحادثه راه ها از سوی خیرین سراسر کشور تأکید کرد.

تین نیوز

مدیرعامل انجمن خیرین راهساز کشور با اعلام روند صعودی و افزایش آسیب دیدگان و تلفات ناشی از سوانح رانندگی، بر ایمن سازی نقاط پرحادثه راه ها از سوی خیرین سراسر کشور تأکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید حسین میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل انجمن خیرین راهساز کشور گفت: در اواخر سال گذشته نقاط پر حادثه کشور به تایید کمیسیون ایمنی راه های کشور رسید و ۸۸۷ نقطه به عنوان نقاط پر حادثه اعلام شد که مبانی آماری خاصی داشت بر اساس تعداد کشته ها و تعداد تصادفاتی که در سه سال گذشته رخ داده بود و در سامانه حوادث با بررسی پلیس و سازمان راهداری تایید شده بود.

میرشفیع افزود: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب شده است که ۶۰ درصد جرایم رانندگی، به ایمن سازی راه ها اختصاص یابد و با توجه به این که سازمان برنامه بودجه موظف به تامین اعتبارات بود، انجمن خیرین وزارت راه و شهرسازی نیز عنوان کرد که در صورتی که اعتبارات قانونی برای رفع نقاط حادثه خیز تامین شود این انجمن نیز ۲۰ درصد هزینه ها را تقبل کند.

مدیرعامل انجمن خیرین راهساز کشور اظهار کرد: بررسی های احجام عملیاتی مورد نظر تدقیق شد و مجموعا حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه برآورد شد که انجمن خیرین راهساز کشور نیز به سهم خود، حدود ۲هزار میلیارد تومان تامین می کند.

وی ادامه داد: در این راستا توافق نامه ای با سازمان راهداری امضا شد که بر اساس برآوردهای صورت گرفته، ۲۰ درصد از منابع رفع نقاط پرحادثه و ایمن سازی راه ها از طریق خیرین سراسر کشور تامین شود.

میرشفیع پیش بینی کرد: اگر ظرف ۲ سال آینده این نقاط ایمن سازی شوند ظرفیت تصادف این نقاط که ۱۰ درصد در سال بوده است کاهش پیدا می کند که به این منظور لازم است اقدامات تکمیلی از جمله موضوعات آموزشی و فرهنگی، رعایت مقررات رانندگی جدیت پلیس در برخورد با متخلفان، فرهنگسازی و آموزش و تکمیل پایگاه های اورژانس رعایت شود که تمام موارد مذکور موضوعات مکملی است که به کاهش حوادث کمک می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در سه سال گذشته روند آسیب دیدگان سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن، صعودی بوده و نگران کننده است و امسال نسبت به سال قبل ۱۲.۵ درصد افزایش ثبت شده است.

مدیرعامل انجمن خیرین راهساز کشور یادآور شد: این موضوع یک موضوع ملی است و باید خیرین در این زمینه که با جان آدم ها مرتبط است فعالیت کنند.

وی افزود: همچنین از سوی انجمن خیرین راهساز کشور در زمینه محرومیت زدایی و راه های روستایی مشارکت جدی صورت گرفته است که خیرین از سراسر کشور، هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مشارکت کرده اند که ببیشترین آن در استان های هرمزگان، فارس و یزد بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.