| کد خبر: 260962 |

اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی/ دریافت جایزه بر اساس میزان قانونمندی

این لایحه با توجه به ضرورت پیش بینی رویکردهای جدید از جمله تشویق رانندگان قانونمند و اعمال محرومیت های متناسب و اثر بخش به جای اخذ جریمه نقدی، برای تخلفات مکرر رانندگان وسایل نقلیه، عابران و موتور سیکلت ها و در راستای بهبود فرآیندها، اصلاح میزان و نحوه هزینه کرد وجوه حاصل از جریمه های تخلفات رانندگی تصویب شده است.

تین نیوز

اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که به پیشنهاد وزارت کشور مطرح و در جلسه هیئت وزیران به تصویب رسید، برای انجام تشریفات قانونی به مجلس تقدیم شد.

به گزارش تین نیوز، این لایحه با توجه به ضرورت پیش بینی رویکردهای جدید از جمله تشویق رانندگان قانونمند و اعمال محرومیت های متناسب و اثر بخش به جای اخذ جریمه نقدی، برای تخلفات مکرر رانندگان وسایل نقلیه، عابران و موتور سیکلت ها و در راستای بهبود فرآیندها، اصلاح میزان و نحوه هزینه کرد وجوه حاصل از جریمه های تخلفات رانندگی تصویب شده است.

بر اساس بخشی از این لایحه، پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی می تواند متناسب با میزان رعایت قانون توسط رانندگان و شاخص هایی مانند رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، پرداخت به موقع  جریمه های رانندگی و عدم تکرار تخلف، دارندگان گواهینامه های رانندگی را رتبه بندی و گواهینامه آنان را در سه رنگ دسته بندی نماید تا متناسب با نوع گواهینامه و رتبه افراد از مزایایی مانند تخفیف یا کسر جریمه به میزان 20 درصد تا 100 درصد برخوردار گردند.

برای دریافت فایل کامل اصلاحیه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اینجا کلیک کنید.

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    بنظرمن تشویق راننده قانونمند وبدون حادثه بایستی توسط شرکتهای بیمه صورت گیرد هرراننده که ده سال تصادف نداشته باشد بایستی بیمه نامه رایگان دریافت کند ورانندگان حادثه ساز هم بیمه گرانتر پرداخت کنند.