| کد خبر: 257352 |

عزم خیرین راه و ترابری بر مدار رفع نقاط پرتصادف راه های کشور

در نشست هم اندیشی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با انجمن خیرین راه و ترابری، این انجمن آمادگی خود را برای مشارکت در جهت کاهش نقاط پرتصادف در راه های کشور اعلام کرد.

تین نیوز

در نشست هم اندیشی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با انجمن خیرین راه و ترابری، این انجمن آمادگی خود را برای مشارکت در جهت کاهش نقاط پرتصادف در راه های کشور اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی در این نشست اظهار داشت: در زمینه کاهش تصادفات رانندگی و رفع نقاط پرتصادف در کشور نیازمند یک برنامه جامع و مشخص هستیم تا ضمن توسعه زیر ساخت ها، با ارتقای فرهنگ ترافیکی قدم های موثری در این خصوص برداریم.

وی بر اهمیت مقوله آموزش و افزایش فعالیت های فرهنگی در کنار دیگر اقدامات فیزیکی در جهت رفع نقاط پرتصادف و کاهش تلفات جاده ای تأکید کرد.

مقبلی ضمن اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بالای خیرین و مشارکت مردمی، کمک و یاری انجمن طرفداران ایمنی راه ها را برای نیل به اهداف مورد نظر موثر برشمرد.

وی اقدامات فرهنگی صورت گرفته در استان های فارس و کرمان را موفقیت آمیز اعلام کرد و افزود: برگزاری همایش ها و انجام اقدامات و فعالیت های فرهنگی در این دو استان نتایج خوبی را در جهت کاهش تلفات و رفع نقاط پرتصادف به دنبال داشته است.

مقبلی همچنین اقدامات اخیر صورت گرفته در استان هرمزگان را در جهت رفع نقاط پرتصادف بسیار چشمگیر و اثرگذار دانست.

مجید صباغ زاده مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه نیز در این نشست ضمن تشکر از انجمن خیرین در این خصوص و اعلام شناسایی و اولویت بندی ۸۷۷ نقطه پرتصادف در دور جدید فرایند شناسایی و اولویت بندی این نقاط در کشور اظهار داشت: در مدت کوتاهی پس از ابلاغ نقاط پر تصادف از طریق کمیسیون ایمنی راه های کشور،تمام نقاط احصاء، بررسی میدانی و مطالعه شده و طی جلسات کارشناسی، راهکارهای اصلاحی مشخص و به ادارات کل استانی ابلاغ شد تا فعالیت ها و عملیات اصلاحی با سرعت آغاز شود.

وی افزود: در این فرآیند صرفا معایب و نواقص زیرساخت راه مد نظر قرار گرفته است و راهکارهای اصلاحی بر اساس مشکلات راه ها مشخص شده است، بر همین اساس بسیاری از نقاط با استفاده از روش های کم هزینه و زود بازده همانند اجرای روشنایی نقطه ای یا طولی، اجرای حفاظ و تکمیل و اصلاح علائم افقی و عمودی و ... اصلاح می شوند.

وی افزود: بخش دیگری نیازمند اصلاحات هندسی همانند ترانشه برداری، اصلاح قوس، تعریض، اصلاح دور است و در برخی نقاط نیز احداث زیرگذر و دوربرگردان و موارد مشابه مورد نیاز است.
صباغ زاده هزینه متوسط برای اصلاح نقاط را حدود ده میلیارد تومان برای هر نقطه اعلام کردکه در مجموع برای اصلاح تمام ۸۸۷ نقطه پرتصادف در کشور به اعتباری حدود ده هزار میلیارد تومان نیاز می باشد.

شایان ذکر است در این جلسه اعضای انجمن در خصوص فراخوان برای جلب مشارکت خیرین به ویژه در استان ها، ارائه اطلاعات کامل و دسته بندی شده در خصوص نقاط پرتصادف از سوی دفتر توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای ارائه به خیرین، لزوم سفرهای استانی برای جلب مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت طرفداران ایمنی راه ها تاکید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.