| کد خبر: 257334 |

خسارات وارده توسط معادن به جاده ها جبران می شود؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طبق مصوبات هفدهمین جلسه شورای معادن استان، باید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بسته کامل پیشنهادی خود در خصوص ایمن سازی راه های دسترسی معادن به شریان های حمل ونقل جاده ای استان را ارائه کند.

تین نیوز

مهران زینلیان در حاشیه هفدهمین جلسه شورای معادن استان، با اشاره به الزام جبران خسارات وارده توسط معادن به جاده ها، اظهار کرد: در این جلسه، ۲۳ پرونده در خصوص معادن استان مطرح و در خصوص این پرونده ها تصمیم گیری شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، ادامه داد: یکی از مباحث اصلی مطرح شده در این جلسه از شورای معادن استان در خصوص ایمن سازی راه های دسترسی معادن به شریان های حمل ونقل جاده ای استان بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ضمن اشاره به مصوبات گذشته شورای معادن در خصوص مسیر دسترسی معادن استان، مطرح کرد: طبق مصوبات قبلی مقرر شده بود مسیر دسترسی به معادن استان ایمن سازی شود همچنین ۲۵ درصد عوارض معادن طبق تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، در اختیار اداره کل راهداری به منظور بهسازی جاده های استان قرار بگیرد.

زینلیان اضافه کرد: همچنین یک درصد فروش معادن استان نیز به استناد ماده ۴۳ قانون ششم توسعه باید برای جبران خسارت وارد به جاده های استان هزینه شود؛ که همه این موارد به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بسته کامل پیشنهادی خود را به شورا ارائه کند.

وی تصریح کرد: در خصوص معادن جوشقان استرک کاشان نیز در جلسه بحث مفصلی انجام شد و با توجه به نظرات متفاوت تخصصی که در خصوص تأثیر این معادن در آبخوان منطقه داشت مقرر شد کمیته ی کارشناسی با حضور ذی نفعان، کارشناسان مربوطه بویژه در حوزه آب تشکیل و نظریه تخصصی مشورتی این کمیته به شورای معادن استان اعلام تا مورد بررسی قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.