| کد خبر: 253300 |

بازنگری در آزمون های رانندگی؛

کدام کشورهای اروپایی بیشترین مرگ و میر جاده ای را دارند؟

اتحادیه اروپا در تدارک اجرای طرحی برای اصلاح و استاندارد سازی آزمون های رانندگی است تا از این طریق بتواند ۲۰ هزار مرگ و میر سالانه ناشی از تصادفات جاده ای را که ۴۰ درصد از آن ناشی از قصور رانندگان زیر ۳۰ سال است؛ کاهش دهد.

تین نیوز

اتحادیه اروپا در تدارک اجرای طرحی برای اصلاح و استاندارد سازی آزمون های رانندگی است تا از این طریق بتواند ۲۰ هزار مرگ و میر سالانه ناشی از تصادفات جاده ای را که ۴۰ درصد از آن ناشی از قصور رانندگان زیر ۳۰ سال است؛ کاهش دهد.

به گزاش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر پایه پیشنهادهای اصلاحی که در این طرح مطرح شده؛حداقل سن قانونی برای برای شرکت در آزمون رانندگی ۱۷ سال خواهد بود و دارندگان گواهینامه های جدید نمی توانند تا پایان دوره آزمایشی دو ساله به تنهایی رانندگی کنند.

در این دوره دو ساله،رانندگان به هیچ وجه مجاز به مصرف نوشیدنی های الکلی نخواهند بود. 

البته تازه ترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) نشان می دهد که طی یک دهه گذشته شمار تلفات جاده ای در تمامی کشورهای عضو کاهش یافته است.

بر پایه این آمار،بزرگ ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند فرانسه، آلمان و ایتالیا که دارای گسترده ترین شبکه های جاده ای و بیشترین خودروهای در حال تردد هستند؛با وجود تجربه کاهش قابل ملاحظه در فاصله سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ هم چنان رقم مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در آن ها قابل توجه است. 

تعداد تلفاتجاده ای در اتحادیه اروپا با ۴۴۶.۸ میلیون تن جمعیت و وجود بیش از ۲۵۰ میلیون خودرو یِ سواری،در حال حاضر سالانه حدود ۲۰ هزار تن است.

این رقم در ایران مطابق اعلام هفته گذشته احمد رضا رادان، فرمانده انتظامی کشور سالانه ۱۷ هزار تن است.

افزون بر این،مطابق اعلام حمیدرضا خان، رئیس بورد تخصصی رشته سلامت در حوادث و بلایای وزارت بهداشت ایران،سالانه ۴۴ هزار تن نیز در جریان حوادث جاده ای در این کشور به طور دائم معلول می شوند.

مطابق اعلام پلیس،تنها در تهران روزانه ۱۷۰۰ تصادف رخ می دهد.

تلفات تصادفات جاده ای کشورهای عضو اتجادیه اروپا

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    تعداد کشته ها در ایران هم بالای 30 هزار نفر بود و امروز به 17 هزار نفر رسیده ضمنا کشورهای آلمان و ایتالیا حدودا یک پنجم کشور ما و اسپانیا و فرانسه هم حدودا یک سوم ایران وسعت دارند و البته از زمانی شروع به ساخت جاده و توسعه زیرساخت ها کردند که اینجا در ایران , شاهان قاجار برای حرمسرای خود سرسره افتتاح می کردند ! ایران یک کشور پهناور است با حداقل 150 سال عقب افتادگی های تاریخی در ساخت زیرساخت و مشکلات بسیار و تحریم هایی که تاریخ بشریت به خود ندیده , جالبه که نویسنده جمعیت اروپا را می داند و بلد است اما این موارد را ذکر نمی کند و نهایتا جوری القا می کند که ما چقدر بدبختیم آن ها چقدر خوشبختن ! خود تحقیری بد آفتیه که قلم خیلی از نویسنده ها را آلوده کرده . با رویه فعلی می توانیم تا 1405 , تعداد کشته ها را به زیر 15 هزار نفر بیاریم و انشاله تا 1410 بیاد زیر 10 هزار نفر .