| کد خبر: 236236 |

هشدار احتمال فساد در بحث بیمه تکمیلی رانندگان:

◄ مازاد پول بیمه تکمیلی رانندگان به جیب شرکت‌ های حمل و نقل رفت؟

در سال بیمه ای جدید، نرخ نیم در صد از جیب راننده پرداخت می‌ شود و متاسفانه با وجود این هزینه بیمه تکمیلی را خود راننده پرداخت می‌ کند ولی شرکت‌ ها برای این کار تصمیم می‌ گیرند.

تین نیوز

در حالی که یک راننده از خدمات ناچیز بیمه تکمیلی رانندگان کامیون انتقاد کرده است یک فعال صنف  کامیونداران، شرکت های حمل و نقل را در این زمینه مقصر می داند.

به گزارش تین نیوز، چند روز پیش یک راننده کامیون در تماس با ما عنوان کرد: با توجه به عقد قرارداد بیمه مکمل درمان سال 1400 رانندگان کامیون کشور با شرکت بیمه البرز، متاسفانه در قرارداد درمان ۱۴۰۰ نسبت به پوشش هزینه های ویزیت پزشک، دارو و همچنین خدمات دندانپزشکی اقدامی صورت نپذیرفته است.

وی افزود: ضمن اینکه سقف تعهدات بستری و هزینه های جراحی هم، نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ولی هنوز تعهدات بیمه گر با توجه به تورم و خدمات درمانی ناچیز و بسیار کم می باشد.

به دنبال درخواست راننده مذکور برای پیگیری این موضوع، یک فعال صنف کامیونداران ضمن تایید وجود چنین مشکلاتی، شرکت های حمل و نقل را در این زمینه مقصر دانست و گفت: قرارداد بیمه تکمیلی را شرکت‌های حمل و نقل منعقد کرده اند و کانون کامیون‌ داران هیچ دخل و تصرفی در این قضیه ندارد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: در ضمن سال گذشته نیم درصد از پایه کرایه به بیمه تکمیلی تعلق می‌گرفت که صاحب بار روی بارنامه پرداخت می‌کرد اما در سال بیمه ای جدید، نرخ نیم در صد از جیب راننده پرداخت می‌ شود و متاسفانه با وجود این هزینه بیمه تکمیلی را خود راننده پرداخت می‌ کند ولی شرکت‌ ها برای این کار تصمیم می‌ گیرند.

این فعال صنفی عنوان کرد: فسادی که در سال ۷۲ الی ۸۰ در بحث بیمه تامین اجتماعی اتفاق افتاد دوباره در همین سال بیمه ای تکرار شده و مازاد پول بیمه تکمیلی رانندگان به جیب شرکت‌ های حمل و نقل رفته و در آینده هم دوباره خواهد رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    چراسنوات72تا80که شرکتها نریخته اند حتی دوباره که راننده بقیه راخودش به نرخ روز می خواهد پرداخت کند تاهشت سال کامل شود تامین اجتماعی قبول ندارد اشکال کجاست مثل الان که راننده مقصر نبوده چراآنها که درراس کارراننده گان هستند پیگیری ندارند چرا تین نیوز که بی طرف است این مشکل راننده گان راازمقامات بالا پیگیری نمی کند

  • راننده 0 0

    صنف و جماعت راننده از نظر بیمه‌ی تامین اجتماعی و خدماتش نسبت به پولی که پرداخت میکنه واقعا اسفنا‌که... من حدود ۲۲ سال بیمه‌ی رانندگان پایه یک بودم و الان عمل قلب باز انجام دادم و مشکلات بسیاری دارم جالبه نه تنها از کارافتاده محسوب نشدم بلکه حتی با وجود مشکلات شدید جسمی فقط ۲ ماه مرخصی دادند و من با توجه به شرایط غیرپایدار جسمی مجبورم پشت تریلی بشینم ! جالبه بعد همون جماعت دکتری که برای نظر به ادامه ی کار داده میخواد تو جاده سالم با زن و بچه‌ش به ویلای شمالش برسه!