| کد خبر: 202746 |

◄ افتتاح آزادراه همت کرج؛ اسفند 98

قطعه اول آزادراه همت کرج بعد از گذشت 10 سال در اوایل اسفندماه سال جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

تین نیوز

به گفته مسئولان شرکت ساخت، قرار است قطعه اول آزادراه همت کرج بعد از گذشت 10 سال در اوایل اسفندماه سال جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح شود. 

به گزارش تین نیوز طول این پروژه ۱۴.۵ کیلومتر است که از انتهای حوزه منطقه ۲۲ شهرداری تهران آغاز و با عبور از منطقه گرمدره و کلاک کرج در محدوده منطقه حصار به جاده چالوس متصل می‌شود.

این پروژه در سه قطعه طراحی شده که قطعه اول آن حدفاصل انتهای منطقه ۲۲ شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول ۵.۵ کیلومتر تکمیل شده و با اتصال به آزادراه تهران کرج در حال بهره برداری است؛ قطعه ۲ آزادراه نیز از محدوده گرمدره تا شهرک جهان‌نما شهر کرج به طول ۴.۶ کیلومتر است و قطعه سه نیز از شهرک جهان‌نما تا جاده چالوس به طول ۴.۵ کیلومتر طراحی شده است.

 دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها در گفت‌ و گو با خبرنگار تین نیوز گفت: این پروژه که به مانند پروژه دیگر در ایران که زمان زیادی برای بهره‌برداری آن لازم است قرار است قبل از پایان سال 98 به بهره‌برداری برسد.

خدایار خاشع افزود: این آزادراه مشکلاتی از جمله مربوط به قراردادها و تملک اراضی داشته که مشکلات مربوط به قراردادها در گذشته حل شده  اما مشکلات مربوط به اراضی به طور کامل حل نشده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این قطعه از آزادراهِ همت کرج مشکلات مربوط به ترافیک حل می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این قطعه  20 درصد ترافیک اتوبان تهران-کرج که مربوط به چالوس می‌شود، کاهش مییابد.

 دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها خاطرنشان کرد: این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که مردم جذب آزادراه شوند و به دلیل عوارض آزادراه از مسیر قدیمی تردد نکنند.

او با تاکید بر اینکه آزادراه شمالی کرج نیز باید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد، بیان کرد: اگر در یک مدت مناسب آزادراه شمالی کرج که در ادامه آزادراه همت-کرج است به بهره‌برداری برسد، تمام محورهایی که از سمت غرب مثل استان‌های قزوین، زنجان، تبریز و استان‌های شمالی به این مسیر اتصال پیدا می‌کنند، از گره‌های محدوده شهر کرج رها می‌شوند و ۳۵ درصد ترافیک مسیرها به آزادراه همت- کرج منتقل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، خاشع افزود: متولی این بخش شهرداری کرج است که قرار است وزارت راه نیز کمک کند تا در مدت سریع‌تری این بخش سامان پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر پروژه در ابتدا می‌تواند مشکلاتی داشته باشد، گفت: بالاخره انتهای این آزادراه به جاده  کلاک از چالوس  متصل می‌شود و امکان ترافیک در آن نقطه وجود دارد اما با احداث کنار گذر شمالی کرج این مشکل نیز برطرف می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فراز شیخ حسنی 1 0

    ای کاش سیاست گذاران و دولت مردان آینده نگر تر بودند و این آزادراه را تا قزوین امتداد میدادند.

  • نام مستعار 1 0

    آقا پس تکلیف محور قزوین تنکابن چی شد؟

  • سعید 1 0

    سلام. کرج رو یک نقطه فرض کنید و تهران رو هم یک نقطه ی دیگه .الان سه راه این دو نقطه رو به هم وصل میکنن.جاده قدیم و مخصوص و اتوبان. در وقت صبح، مسافر کرجی از هر کدوم از این سه راه که به تهران برسه با ازدحام مواجه میشه چون رانندگان این هر سه راه نهایتا میخوان از چند سوراخ محدود وارد تهران بشن. راننده ی کرجی در مسیر مشکل ازدحام نداره بلکه وقتی به تهران نزدیک میشه دچار گره ترافیکی میشه ( مثلا جاده مخصوص منتهی به میدان آزادی).حالا گیرم که راه چهارم و پنجمی رو هم ایجاد بکنید.قبلا مسافران سه مسیر میخواستند از اون سوراخ بگذرن و حالا مسافران 5 مسیر متقاضی ورود به این سوراخ میشن.
    مثل اینکه متوجه نیستیم که ما با کمبود راه برای اتصال این دو نقطه مواجه نیستیم.مشکل اینه که این همه خودروها قراره از چند سوراخ محدود عبور کنن و وارد تهران بشن.آخه با اضافه کردن راه ، که به تعداد سوراخ های ورودی چیزی اضافه نمیشه. بجای هدر دادن منابع در ساختن راه بیشتر بین تهران و کرج باید مدیریت کرد تقاضای ورود به تهران رو در واحد زمان.کاری که ظاهرا مدیران شهری و کشوری از انجام اون عاجز هستن.
    فکر نمیکنید که طراحی و ساخت هر چه بیشتر راه بین این دو شهر بر اساس ساعات پیک ، باعث خالی موندن این ظرفیت در ساعات غیر پیک میشه؟ این هدر دادن منابع نیست؟