| کد خبر: 197246 |

رفع نقص تنها 300 نقطه حادثه خیز از 1500 نقطه حادثه خیز

جانشین پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه ۱۵۰۰ نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی کشور شناسایی و مشخص شده‌است، گفت: از این نقاط تنها ۳۰۰ نقطه تاکنون رفع نقص شده است.

تین نیوز

جانشین پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه ۱۵۰۰ نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی کشور شناسایی و مشخص شده‌است، گفت: از این نقاط تنها ۳۰۰ نقطه تاکنون رفع نقص شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سرهنگ ایوب اشرفی (جانشین پلیس راه راهور ناجا) درباره شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی کشور گفت: در سال ۹۴ در یک بازه زمانی سه ساله نقاط حادثه‌خیر در سطح کشور توسط سازمان راهداری و با همکاری پلیس راه احصا شد. در این بررسی‌ها ۳۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از این ۳۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز، ۱۵۰۰ نقطه به عنوان پرتصادف‌ترین نقاط شناسایی شد و در برنامه‌های ما این ۱۵۰۰ نقطه در سطح کشور و در همه استان‌ها در اولویت قرار گرفت. در حال حاضر نیز از این ۱۵۰۰ نقطه پرتصادف ۳۰۰ نقطه رفع نقص شده است مابقی نقاط نیز در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد تا هرچه سریعتر نسبت به رفع این نقاط اقدامات لازم صورت گیرد.

جانشین پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه تمامی این نقاط پرتصادف در سراسر کشور آشکارسازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: این نقاط پرتصادف با علائم مشخصی آشکارسازی شده‌اند و زمانی که راننده‌ای به این نقاط نزدیک می‌شود باتوجه به این علائم متوجه می‌شود که این نقطه از نقاط پرتصادف جاده‌ها است و باید مراقبت بیشتری داشته باشد.

اشرفی با بیان اینکه ما منکر نقاط حادثه‌خیز در کشور نیستیم، تاکید کرد: مسئولان باید برای رفع این نقاط حادثه‌خیز جدیت و تلاش داشته باشند و در رفع این نقاط سرعت بخشند، چراکه ادامه این وضعیت جز آسیب دیدن مردم چیزی دیگری ندارد و انتظار ما نیز این است که مسئولان امر هرچه سریعتر این نقاط حادثه‌خیز را برطرف کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره نصب سامانه‌های کنترل کننده روی کامیون‌ها و تریلی‌ها گفت: بیش از ۹۰ درصد محموله‌ها و بارها در جاده‌ها جابجا می‌شود، بحث تسری تجهیزات الکترونیک به ناوگان باربری کشور به صورت جدی در دستور کار سازمان راهداری و همچنین پلیس راهور قرار گرفته است تا بتوانیم با تجهیزات الکترونیکی و سامانه‌های هوشمند حوزه باربری و حمل و نقل باری را کنترل کنیم.

جانشین پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه ساز و کارهای کنترل الکترونیکی باید ایجاد شود، تصریح کرد: امروز دیگر به صورت سنتی نمی‌توانیم ترافیک را کنترل کنیم و نیازمند استفاده از تجهیزات الکترونیکی در کلیه بخش‌ها از جمله اتوبوس و ناوگاون باری هستیم، البته ما امیدواریم روزی بتوانیم خودروهای سواری را نیز از طریق این تجهیزات الکترونیک کنترل کنیم.

اشرفی درباره تصادفات دانش‌آموزی در جاده‌های کشور گفت: در سال گذشته در این حوزه آمار قابل توجهی نداشتیم، البته یک سری مدارس در حاشیه جاده‌های کشور وجود دارد که در خصوص ایمنی این مدارس اقداماتی خوبی نیز انجام شده است و خوشبختانه آمار تصادفات دراین مناطق قابل توجه نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.