| کد خبر: 194260 |

رتبه اول تلفات جاده‌ای کشور در این استان است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: ۱۲۱ نقطه پرتصادف در استان فارس شناسایی شده که ۳۵ نقطه آن به صورت کامل ایمن‌سازی شده و ایمن‌سازی ۲۸ نقطه نیز در دست اقدام است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: ۱۲۱ نقطه پرتصادف در استان فارس شناسایی شده که ۳۵ نقطه آن به صورت کامل ایمن‌سازی شده و ایمن‌سازی ۲۸ نقطه نیز در دست اقدام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علیرضا سیاهپور بعد از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه 170 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی فارس شناسایی شده که 121 نقطه پرتصادف و 49 نقطه دارای تصادف است، اظهار داشت: تاکنون 35 نقطه پرتصادف به صورت کامل ایمن‌سازی شده، 28 نقطه در دست اقدام و مابقی نقاط نیز در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه از 49 نقطه دارای تصادف نیز 7 نقطه به صورت کامل ایمن‌سازی شده و ایمن‌‌سازی 8 نقطه نیز در دستور کار است، افزود: پلیس راه‌ استان نیز 70 نقطه که در آنها نگرانی از بابت بروز حادثه وجود داشته به راهداری اعلام کرده که از این بین 22 نقطه ایمن‌سازی شده و ایمن‌سازی 18 نقطه نیز در دست اقدام است که پیشرفت فیزیکی آنها نیز بالای 50 درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با بیان اینکه سال گذشته کل اعتبارات ابلاغی استانی و ملی به این اداره کل 120 میلیارد تومان بوده که 66 درصد آن آن تخصیص داده شده است، گفت: هزینه‌های راهداری در بخش‌های مختلف مثل خط‌کشی جاده‌ها، تعمیر تابلوها، راهداری زمستانی و غیره خیلی بیشتر از این رقم است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های مالی و اعتباری یکی از مشکلات راهداری است، بیان کرد: در پایان سال 97 بدهکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس به پیمانکاران بیش از 168 میلیارد تومان بوده که این بدهی مربوط به سال‌های قبل بوده است.

سیاهپور با اشاره به آمار و ارقامی که از میزان تصادفات جاده‌ای فارس در گزارش‌ها اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: هرچند استان فارس از نظر تعداد کشته‌های جاده‌‌ای رتبه اول را در کشور دارد ولی اگر از لحاظ نسبت جمعیت به این موضوع نگاه شود هفدهمین استان در تعداد کشته‌های جاده‌ای است و به ازای هر یک میلیون‌نفر 211 نفر فوتی داشته است و اگر از لحاظ طول راه‌ها نگاه شود استان چهاردهم است.

وی با بیان اینکه آمار فوتی‌های جاده‌‌ای فارس در سال 96 نسبت به سال 95 و سال 97 نسبت به سال 96 نسبت کاهشی داشته و استان فارس سومین استان از نظر کاهش تلفات جاده‌ای است، عنوان کرد: در 3 ماهه نخست امسال نیز نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته تلفات جاده‌ای 8 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تصریح کرد: سال 96 تعداد فوتی‌های جاده‌‌های فارس به عنوان استان اول در تعداد فوتی‌ها 1076 بوده که سال 97 به 1024 نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه استان فارس هرچند در تعداد تصادفات روند افزایشی داشته اما در تعداد فوتی‌های جاده‌ای روند کاهشی را طی کرده است، افزود: با حذف نقاط پرتگاهی، اجرای خاکریز، ایجاد گاردریل و غیره شدت تصادفات در استان فارس  از فوتی به جرحی کاهش یافته است.

سیاهپور عنوان کرد: 10 محور پرتردد و پرتلفات استان فارس شناسایی شده‌اند که یکی از محورها سه راه دریس به سمت امامزاده سید حسین (ع) کازرون است و برای ایمن‌سازی این نقاط اقداماتی زیادی انجام شده است.

وی افزود: براساس آماری که پلیس اعلام کرده سال گذشته 37 درصد تصادفات ناشی از عدم تعادل راننده بوده است،

سیاهپور بیان کرد: برای مدیریت سرعت کاربران جاده‌ای تاکنون 136 سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای فارس نصب شده که آمار نشان می‌دهد که در این نقاط که سرعت به صورت لحظه‌ای و متوسط کنترل شده تعداد تصادفات منجر به فوت نیز کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه 35 سامانه ثبت تخلف سرعت دیگر نیز در محورهای این استان  در حال راه‌اندازی است و پیشرفت فیزکی آنها 50 درصد است، گفت: با توجه به نوسانات بازار ارز و تحریم‌ها برای تامین تجهیزات راه‌انداری این سامانه‌ها با مشکل روبه‌رو هستیم ولی با جلسات متعددی که برگزار شده پیمانکاران قول مساعد برای تامین تجهیزات داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این 35 دوربین  با دستور ویژه وزیر راه محور «لار-جهرم-بندرعباس» و «خرامه-شیراز» نیز مجهز به دوربین ثبت تخلف سرعت خواهند شد.

سیاهپور با بیان اینکه در حوزه مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی با ضعف روبه‌رو هستیم، افزود: تاکنون 140 موافقت اصولی برای راه‌اندازی این مجتمع‌ها در استان فارس صادر شده، 42 مجتمع در حال خدمات‌دهی، 37 مجتمع با پیشرفت فیزیکی 35 تا 85 درصد در حال ساخت است و تا آخر امسال 6 مجتمع از این 37 مجتمع به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.