| کد خبر: 190532 |

◄ جزئیات اقدامات راهداری ایلام در آماده‌سازی مسیر پیاده‌روی اربعین

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از انعقاد قراردادهایی بالغ بر 70 میلیارد تومان به منظور ایمن سازی راههای منتهی به مرز مهران برای اربعین سال جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از انعقاد قراردادهایی بالغ بر 70 میلیارد تومان به منظور ایمن سازی راههای منتهی به مرز مهران برای اربعین سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا رضایی اظهار کرد: ایمن سازی 24 نقطه پرتصادف راه‌های استان با اقدامات زودبازده ایمنی از قبیل آشکارسازی، آرام سازی، نصب چراغ‌های چشمک زن و تابلوهای هشداردهنده، اصلاح قوس‌ها و نصب تجهیزات ایمنی از جمله اقدامات در حال انجام است.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش تردد زوار از مرز مهران نسبت به سنوات گذشته است و این اداره کل از قبل پروژه‌های راهداری را با محوریت اربعین و در هر 5 محور منتهی به مرز مهران را در برنامه کاری خود قرار داده است.

به گفته رضایی ایمن سازی محور ایلام _ صالح آباد_ مهران با نصب علائم و نیوجرسی در بخشی از قطعات راهسازی شده، انجام روشنایی محدوده مهدی‌آباد، ایمن‌سازی قوس‌ها و پرتگاه‌های محور ایلام_ ملکشاهی_ مهران ، ساماندهی و بازسازی پل بزرگ بانرحمان و هم‌چنین انجام عملیات خط کشی راه‌های پرتردد منتهی به مرز مهران بخشی از این اقدامات در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: به منظور ایمن‌سازی در محورهای مواصلاتی بالغ بر 7000 عدد انواع تابلو و علائم مسیرنما، اخطاری و  ۷۰۰ متر مربع انواع تابلوهای اطلاعاتی، ۲۵۰۰کیلومتر خط کشی راه‌ها، نصب 40 دستگاه چراغ چشمک‌زن در راه‌های استان انجام شده است. هم‌چنین بالغ بر 127 کیلومتر از رویه راه‌ها روکش آسفالت و بیش از 280 هزار مترمربع نیز لکه‌گیری آسفالتی انجام شده و لکه‌گیری خرابی رویه آسفالتی موجود نیز در دست اقدام است.

رضایی افزود : تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ایمنی جاده‌ای وجود دارد و با برنامه‌ریزی‌هایی که در کمیته‌های سوخت و حمل و نقل و همچنین کمیته زیرساخت اربعین انجام شده انتظار می‌رود این اقدامات قبل از اربعین سال‌جاری به اتمام برسند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، تامین اعتبار مالی لازم را مهم‌ترین گام برای عملیاتی نمودن پروژه‌های اربعین دانست و خاطرنشان کرد: اراده و هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و هم‌چنین مدیریت ارشد استان در تامین اعتبارات مالی این پروژه از محل منابع مالی استانی و ملی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.