| کد خبر: 185272 |

معاون راهداری حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

تخریب بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌ها و ۵۰۰ فقره ابنیه فنی مناطق سیل‌زده گلستان

حدود ۱۰۰ نقطه از راه‌ها برای انتقال آب برش خورده که فعلا حدود ۳۵ نقطه با لوله‌گذاری‌های بتنی و فلزی ترمیم شده‌اند و راه دسترسی موقت مردم برقرار شده است.

تین نیوز

معاون راهداری حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان این‌که سیلاب اخیر به حدود ۱۰۰۰ کیلومتر از سطح راه‌ها، ۵۰۰ فقره ابنیه فنی و ۳۹ دستگاه ماشین‌آلات راهداری بیش از ۲ هزار و ۶۷۰ میلیون ریال خسارت واردکرد، گفت: ترمیم و بازسازی آن‌ها بلافاصله و در اولین فرصت پس از فروکش کردن آب آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، غلامرضا بیکی  گفت: بر اثر سیل اخیر، ۷۰ کیلومتر از راه‌های استان گلستان به طور کامل از بین رفتند و ۹۲۷ کیلومتر از راه‌های این استان هم بین ۵۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند.

به گفته وی، تعداد ۲۰۸ فقره آب‌رو، ۱۳ پل تا دو متری و ۳ فقره پل بزرگتر از دو متری تخریب کامل شدند و ۱۷۲ فقره آبرو، ۱۱۳ پل تا دومتر و ۱۸ فقره پل بزرگتر از دو متر هم بین ۵۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند.

بیکی با بیان این‌که بر اثر این حادثه ۳۹ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین هم آسیب دیدند، افزود: حدود ۱۰۰ نقطه از راه‌ها برای انتقال آب برش خورده که فعلا حدود ۳۵ نقطه با لوله‌گذاری‌های بتنی و فلزی ترمیم شده‌اند و راه دسترسی موقت مردم برقرار شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه‌داد: در حال حاضر هیچ روستایی در مناطق سیل‌زده نیست که راه دسترسی نداشته باشند و راه‌هایی هم که مسدود شدند، دسترسی موقت پیدا کردند و بلافاصله بعد از فروکش آب کارهای ترمیمی آن‌ها در اولین فرصت انجام خواهد شد.

استان گلستان بالغ بر ۵ هزار کیلومتر راه روستایی، فرعی و اصلی و بزرگراهی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.