| کد خبر: 186640 |

بخارایی در سالروز ایمنی راه‌هامطرح کرد؛

◄ مجروحیت 350 هزار نفر در سال؛ نتیجه عدم رعایت ایمنی در حمل‌ونقل

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها عنوان کردد: سالانه ۳۵۰ هزار مجروح و معلول حاصل عدم رعایت ایمنی در حمل‌ونقل است.

تین نیوز

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اعلام کرد: سالانه ۳۵۰ هزار مجروح و معلول حاصل عدم رعایت ایمنی در حمل‌ونقل است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، جشنواره ایمنی راه‌ها در سالروز ایمنی راه‌ها در هفتمین روز از اردیبهشت به همت جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با حضور محمد اسلامی وزیر راه‌و‌شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر و روسای این جمعیت در حال برگزاری است.

در آغاز این جشنواره مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، گفت: ایمنی راه‌ها نیازمند عزم ملی است. این شعار و این مفهوم مهم‌ترین فلسفه نام‌گذاری هفتم اردیبهشت به‌عنوان ایمنی حمل‌ونقل است.

محمد بخارایی در ادامه با بیان این مطلب که تعیین یک روز برای عطف توجه مردم و مسئولان به موضوع ایمنی راه‌ها ضروری بود، افزود: موضوع ایمنی راه‌ها اقدامی مؤثر در جهت ایجاد اراده ملی با دشمن خاموش سوانح رانندگی است.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌هاتصریح کرد: امروز روزی است که با یادآوری رعایت ایمنی به کودکان این حق را می‌دهیم که پدر و مادر خود را در سوانح رانندگی از دست ندهد.

وی افزود: شاید در جمع فرهیختگان لازم نباشد به آمار تلفات ۱۶ هزار نفری سوانح رانندگی در سال که در کشور اتفاق می‌افتد اشاره کرد. سالانه ۳۵۰ هزار مجروح و معلول حاصل عدم رعایت ایمنی در حمل‌ونقل است.

بخارایی یادآور شد: سالانه حدود یک‌میلیون نفر به‌تبع سوانح رانندگی به فقر مالی دچار می‌شوند. لازم است عزم جدی در کاهش این آمار در کشور وجود داشته باشد. لازم است عزم را جزم کنیم و با این پدیده شوم مبارزه کرد. امروز روزی است که می‌توان از ارزش‌های حمل‌ونقل یاد کرد و باید از ارزش‌ها گفت. باید افراد برجسته در زمینه ایمنی راه‌ها مورد تشویق قرار بگیرند.

وی ابراز داشت: روز هفتم اردیبهشت روز بزرگی است. در روزهای ملی و بزرگ باید کارهای خوب را بزرگ شمرد. مدیران برجسته‌ای در بخش ایمنی راه‌ها وجود دارند که استفاده از توان آن‌ها خالی از لطف نیست.

بخارایی به این نکته نیز اشاره داشت که، سال گذشته با مشارکت پلیس، مجلس شورای اسلامی و جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از سرباز فداکاری که جان خود را برای نجات خانواده گرفتار در رودخانه به خطر انداخته بود تجلیل شد.

به گفته مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در این مراسم از سه نفر از افراد برجسته تجلیل خواهد شد.

جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به عنوان یک نهاد مردمی با استفاده از تجربیات و دانش اعضای خود و در راستای دست‌یابی به جامعه‌ای توسعه‌یافته و هم‌سو با سایر نهادهای اجتماعی و با بهره‌گیری از آموزهای دینی و ملی، بهبود وضعیت ایمنی تردد در راه‌ها و ارتقای فرهنگ ترافیکی کشور را با محورهای مختلف در دستور کار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.