| کد خبر: 163161 |

بخارایی:

◄ جاده‌های ایران برای پیک سفرها طراحی نشده‌اند

هرساله در مسیرهای شمالی کشور با مخاطرات زیادی از ترافیک‌های طولانی تا تصادفات جاده‌ای همراه هستیم. در این شرایط که جاده‌های کشورامادگی لازم برای این حجم سفر جاده‌ای را ندارد هم‌وطنان به مدیریت سفرها بپردازند.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، گفت: جاده‌های ایران برای پیک سفرها طراحی نشده‌اند و بر همین اساس لازم است هموطنان با رعایت نکات ایمنی از حجم تصادفات جاده ای بکاهند.

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی، گفت: از مسافران نوروزی تقاضا داریم که علاوه بر برنامه‌ریزی برای مدت‌زمان و مکان اقامت برای ایمنی هم برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با توضیح اینکه متأسفانه بسیاری از کاربران جاده برای ایمنی برنامه‌ریزی ندارند و تنها مبدأ و مقصد سفر را مدنظر قرار می‌دهند، گفت: برای مثال برداشتن بار زیاد و خارج از ظرفیت باعث برهم خوردن تعادل وسیله نقلیه می‌شود که خود عاملی در افزایش تصادفات نوروزی است. لازم است که رانندگان قبل از سفر از ایمنی وسیله نقلیه خود باخبر باشند و بسته به مسیر انتخابی لوازم جانبی که مربوط به ایمنی می‌شود را به همراه داشته باشند.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها بابیان اینکه در انتخاب مسیرهای طولانی و کوهستانی لازم است که به توان راننده هم توجه شود، ادامه داد: خسته و خواب‌آلودگی رانندگان نیز عاملی دیگری در افزایش تصادفات جاده‌ای است.

این فعال حمل‌ونقلی با توضیح اینکه جاده‌ها در کشور برای پیک سفرها طراحی نشده‌اند ادامه داد: به همین دلیل است که هر ساله در مسیرهای شمالی کشور با مخاطرات زیادی از ترافیک‌های طولانی تا تصادفات جاده‌ای همراه هستیم. در این شرایط که جاده‌های کشور آمادگی لازم برای این حجم سفر جاده‌ای را ندارد هم‌وطنان به مدیرت سفرها بپردازند.

محمد بخارایی

وی مدیریت سفر را عامل مهمی در کاهش ترافیک نوروزی دانست و ادامه داد: بهتر است سفرها در طول سال توزیع شود و اگر قرار است در ایام نوروز سفر داشته باشند هم‌زمان با آغاز تعطیلات نباشد.

بخارایی ادامه داد: متأسفانه تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای طی این سال ها افزایش‌یافته است و بیش‌ترین علت وقوع آن خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است.

وی ادامه داد: از رانندگان خواهش می‌کنیم تا مسیر سفر را هم جزو سفر بدانند و با رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب و استراحت در محل‌هایی که پیش‌بینی‌شده از وقوع حوادث جاده‌‌ای جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.