| کد خبر: 182700 |

◄ بلیت اتوبوس و کرایه سواری‌های بین‌شهری 10درصد گران می‌شود

در سال 97 بلیت اتوبوس و تاکسی‌های بین‌شهری افزایش 20 درصدی داشت؛ اما به نظر می‌رسد این افزایش در سال 98 تنها 10درصد خواهد بود.

تین نیوز

در سال 97 بلیت اتوبوس و تاکسی‌های بین‌شهری افزایش 20 درصدی داشت؛ اما به نظر می‌رسد این افزایش در سال 98 تنها 10درصد خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اخیراً محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی بابیان این‌که قیمت‌های جدید بلیت اتوبوس‌های مسافری بین‌شهری ۲۵ اسفندماه توسط انجمن صنفی مربوطه اعلام می‌شود، اظهار کرد که هرساله به دلیل این‌که اتوبوس‌های بین‌شهری یک‌طرف از مسیر خود را خالی از مسافر طی می‌کنند افزایش قیمت با نظارت سازمان راهداری اعمال می‌شود؛ موضوعی که طرح آن به‌منزله افزایش قیمت‌ها در سال آینده است.

در ارتباط با تعیین قیمت بلیت اتوبوس بین‌شهری و کرایه سواری بین‌شهری نرخ‌ها شناور و آزاد است و تشکل‌های مادر در این رابطه عهده‌دار تصمیم‌گیری هستند تا میزان افزایش قیمت‌ها مشخص شود.

در ارتباط با تعیین قیمت بلیت اتوبوس‌های مسافری بین‌شهری و کرایه سواری بین‌شهری، کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های اتوبوس‌رانی کشور و نیز کانون انجمن‌های صنفی سواری-کرایه بین‌شهری کشور هرکدام به‌صورت جداگانه جلساتی را برگزار می‌کنند و پس‌ازآن نیز جلسه‌ای با حضور دو کانون برگزار می‌شود تا نرخ مربوط به‌صورت توافقی تعیین شود و پس از مصوب شدن آن کلیه واحدهای مسافربری و نیز رانندگان در سراسر کشور موظف به اجرای آن خواهند بود.

هرچند طبق گفته وزیر راه‌وشهرسازی افزایش قیمت بلیت اتوبوس و کرایه سواری بین‌شهری تا ۲۵ اسفندماه سال‌جاری اعلام خواهد شد، اما طبق اظهارات یکی از مقام مسئول، این تعیین قیمت پیش‌ازتاریخ مذکور اعلام خواهد شد و آغاز پیش‌فروش‌های نوروزی بلیت اتوبوس در سراسر مسیرهای کشور در انتظار تعیین نرخ است.

افزایش قیمت بلیت حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، هوایی و ریلی در سال گذشته سبب شد تا مردم برای سفرهای نوروزی و تابستانی به خودروهای شخصی روی بیاورند و درنتیجه تعداد تصادفات جاده‌ای افزایش یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.