| کد خبر: 175555 |

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری خبر داد:

◄ افزایش قیمت بلیت اتوبوس کربلا همان نرخ پارسال است

احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری، خبر داد که در پی افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی درست مثل سال گذشته نرخ بلیت اتوبوس ۵۰ درصد گران می‌شود و بنابراین زائران اربعین امسال باید با قیمت‌های گران‌تر از سال گذشته به کربلا سفر کنند.

تین نیوز

چند روز بعدازاین‌که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد که تعیین نرخ بلیت اتوبوس برای ایام اربعین به اصناف واگذار خواهد شد با  احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری، گفتگو کردیم. او که تا پیش‌ازاین منتظر ابلاغیه ستاد اربعین برای نرخ‌های بلیت اربعین امسال بود، خبر داد که در پی افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی درست مثل سال گذشته نرخ بلیت اتوبوس ۵۰درصد گران می‌شود و بنابراین زائران اربعین امسال باید با قیمت‌های گران‌تر از سال گذشته به کربلا سفر کنند. همچنین در بهار امسال نیز ۲۰ درصد دیگر بر قیمت اتوبوس‌ها افزوده شده بود.

آقای عامری طرح پوشش زائران اربعین با ناوگان اتوبوسرانی از چه زمانی آغاز می‌شود؟

از اولین روز آبان ماه امسال اعزام زائران اربعین آغاز می‌شود و پایان طرح روز ۱۳ آبان ماه است اما تا روزی که زائران قصد بازگشت داشته باشند و مسافری مانده باشد سرویس‌دهی ادامه خواهد داشت.

تقسیم‌بندی ناوگان را چطور انجام می‌دهید؟ به هر مرزی چه تعداد اتوبوس اعزام می‌شود؟

انتخاب با مسافران است و درواقع  این مسافران هستند که هدایت تعداد اتوبوس‌ها را بر عهده دارند. اما تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که انگیزه سفر به مهران معمولا بیش‌تر است و علاقه بیش‌تری برای استفاده از مرز مهران در بین مسافران وجود دارد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن نزدیکی به کربلا از طریق مهران است.

سال گذشته شکایت شده بود که در مرز مهران اتوبوس کم بوده است. حتی مسافران برخی استان‌ها در پایانه مانده بودند و اتوبوسی برای سوارشدن و بازگشت به شهرشان نبوده است؟

برای تمامی مسیرها اتوبوس اعزام می‌کنیم اما گاهی تعداد مسافران برخی شهرها در برخی استان‌ها کم‌تر از یک اتوبوس است. ما برای مراکز استان‌ها حتما به تعداد کافی اتوبوس اعزام می‌کنیم.

ظرفیت ناوگان برای اعزام زائران چقدر است؟

همان ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در خدمت زائران است. اما امکان اختصاص اتوبوس بیشتر هم وجود دارد.

نرخ بلیت اتوبوس را که نهایتا قرار شد خودتان تعیین کنید چقدر است؟

مثل همان سال گذشته. قیمت بلیت اتوبوس مسیر کربلا همان نرخ سال گذشته است.

نرخ سال گذشته یعنی اصلا مبلغی را اضافه نکردید؟

هر نرخی که در اربعین سال گذشته بوده همان است.

خب شما در سال گذشته ۵۰ درصد قیمت بلیت اتوبوس را افزایش دادید این حرف شما به این معنا است که درست مثل سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی اعمال می‌شود؟ درست است؟

بله. با توجه به گرانی و تورم تصمیم گرفتیم همان۵۰درصد سال گذشته اعمال شود. البته لاستیک در سال گذشته سه‌میلیون بود الآن ۱۷ میلیون است. درواقع این‌طور بگویم که تصمیم اتحادیه  افزایش قیمت‌ها بر اساس نرخ‌های سال گذشته است که سال گذشته هم نرخ بلیت اتوبوس ۵۰‌درصد افزایش یافت. خب ما در خردادماه امسال هم شاهد افزایش قیمت بلیت اتوبوس بودیم و رشد ۲۰‌درصدی نرخ بلیت اتوبوس را داشتیم. نهایتا اضافه‌شدن ۵۰‌درصدی روی این قیمت تفاوت قیمت آشکاری را با سال گذشته ایجاد می‌کند. توقع نباید داشت فقط دلار و سکه افزایش یابد و نرخ خدمات بالا نرود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.