| کد خبر: 182317 |

◄ ۱۴۰هزار خودرو فرسوده در بخش حمل‌ونقل عمومی

مهران باقری، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به فعالیت ۳۵۰ هزار خودرو جمعی گفت: درحال‌حاضر ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو جمعی برای حمل‌ونقل کشور کافی است.

تین نیوز

مهران باقری، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به فعالیت ۳۵۰ هزار خودرو جمعی گفت: درحال‌حاضر ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو جمعی برای حمل‌ونقل کشور کافی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، باقری روز پنجشنبه در نشست خبری در هرمزگان، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های حمل‌ونقلی را وجود ناوگان‌های اضافه و فرسوده در کشور دانست و افزود: در این میان ۱۴۰هزار دستگاه فرسوده وجود دارد که باید از بخش حمل‌ونقل عمومی خارج شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه ۷۶ هزار پایانه خصوصی و دولتی و ۵۸۳ پایانه مسافری در کشور وجود دارد اظهار داشت: ۱۲ پایانه مسافری جدید درحال ساخت است و استفاده از سیستم‌های هوشمند در دستور کار قرارگرفته است.

او تعداد رانندگان باری دارای کارت هوشمند در سال گذشته را ۴۸۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۳۰ هزار نفر درحال خدمت‌رسانی هستند و در این مدت ۴۲۷ میلیون تن بار جابه‌جاشده است.

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی ابراز داشت: چهارهزار و ۳۰۰ شرکت و موسسه و ۳۲۹ تشکل صنفی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کشور فعالیت دارند که هرمزگان با سهم ۲۴ درصدی توانست رتبه برتر در بخش ترانزیت کالا را به خود اختصاص دهد.

باقری، نصب برچسب ایمنی (لیبل) در اتوبوس‌ها، راه‌اندازی سامانه اینترنتی آنلاین برای نظرسنجی مسافران، پخش برنامه سیمای راهبران به‌صورت روزانه با حضور متخصصین حوزه حمل‌ونقل و اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای خط‌کشی و نصب نکات ایمنی جاده‌های کشور را از برنامه‌های نوروز ۹۸ عنوان کرد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور هرمزگان را دروازه اصلی ورود و خروج بار در کشور دانست و اظهار داشت: استان هرمزگان با کسب رتبه برتر جابه‌جایی بار و ترانزیت کالا از اهمیت زیادی برخوردار و سازمان حمل‌ونقل آماده هرگونه حمایت است.

باقری مزایای شهرک حمل‌ونقل بندرعباس را نزدیکی به بنادر شهیدرجایی و باهنر و خط ریلی دانست و خاطرنشان کرد: شهرک حمل‌ونقل بندرعباس با مساحت ۱۵۰ هکتار با سه مرحله در بهترین مکان جانمایی شده است که مرحله اول آن با ۱۰۰ هکتار به اتمام رسیده است.

او بیان داشت: ۵۵ شرکت حمل‌ونقلی در این شهرک مشغول به فعالیت هستند و ۴۸ شرکت موفق به صدور بارنامه هستند و ۷ شرکت دیگر آماده بهره‌برداری است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تلاش می‌شود در برنامه میان‌مدت، شهرک حمل‌ونقل بندرعباس را به جایگاه واقعی خود برسانیم که مرحله‌های دو و سه این شهرک نیز با حمایت‌های سازمان حمل‌ونقل و وزارت راه توسعه داده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.