| کد خبر: 17960 |

مجمع نمایندگان حمل و نقل جاده ای غرب استان در گرمسار تشکیل شد

تین نیوز |  مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با حضور در این مجمع گفت: همه ما وظایفی ذاتی و کاری داریم که باید بدان عمل کنیم.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان،ما باید وضعیت حمل و نقل جاده ای  غرب استان در شهرستان گرمسار، آرادان وشهر ایوانکی را با توجه به تواناییها ارزیابی کنیم چراكه فعالیت بخش عمده ای از حمل و نقل کالا و مسافر استان در این حوزه انجام می شود و شهرک های صنعتی محل بسیارخوبی برای حوزه سرمایه گذاری در سطح استان می باشد كه با توجه به حضور 60  درصد واحدهای صنعتی در این شهرستان نیاز به خدمات مطلوب تر را می طلبد و باید سطح خدمات کالا و مسافر شرکت های حمل ونقل ارتقا یابد و سعی كنیم هرچه بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم چراكه استان درحوزه های اقتصادی می تواند نقش كلیدی را ایفا نماید.

سعدی، ضرورت رسیدگی و توجه هرچه بیشتر به این بخش را خواستار شد و افزود: به منظور ارتقا و توسعه بخش حمل و نقل و همچنین ایجاد انگیزه سرمایه گذاری در ارائه خدمات ، حمایت های لازم از این بخش و ارائه ابزار های لازم به مسئولین این امر و صنعت حمل و نقل صورت گرفته است كه از آن جمله می توان به برنامه های استان در آمایش سرزمین و دسترسی به حمل و نقل با شبکه های ارتباطی اشاره كرد تا سطح خدمات و جاذبه سرمایه گذاری و فرآوری در تولید وخدمات افزایش یابد هدف بستر سازی برای جریان سازی سرمایه ها به این بخش است و نیاز به سرمایه گذاری های عظیم وراهبردی دارد. هرچه کیفیت بالا رود ارزش افزوده کالا نیز بیشتر خواهد شد و باید حمل و نقل چند وجهی و تركیبی را در این حوزه ایجاد و ارتقا دهیم. 

وی با اشاره به وجود فرصتهای بسیار در بخش حمل و نقل تصریح كرد: به رغم این مسئله، موانع مختلفی هم در این زمینه فراهم است که باعث عدم توسعه این بخش شده است که از جمله فرسودگی ناوگان حمل و نقل وکمبود سرمایه گذاری های کلان است. بحثی که اکنون در استان داریم قانونمند حركت كردن كالا در جاده است كه یكی از دغدغه های شرکت ها و رانندگان زحمتكش محسوب می شود.
 
مدیركل حمل و نقل و پایانه ها راه کار رونق بخشیدن به فعالیت حمل و نقل استان را هدایت هزینه های حمل و نقل در این بخش و قانونمند حركت كردن و كنترل، ارزیابی و تصریح كرد: البته باید راهکار بسیاری از این مشکلات را در خودمان ببینیم تابتوانیم باتوجه به افزایش جمعیت آینده شهرستان گرمسار و آرادان و شهر جدید 50 هزار نفری ایوانکی رونق بالایی را در این بخش داشته باشیم كه در این زمینه تركیب كردن شركت ها در محل تجمع كالا و مراكز تجمع بار لازم و ضروری است و باید با هماهنگی صنوف این اتفاق محقق شود.

در ادامه مجمع حامدی رئیس اداره حمل و نقل شهرستان گرمسار خاطر نشان كرد: برای شهرستان گرمسار و ایوانکی سیستم برخط اجرا می شود و فعالیتهای حمل و نقلی آنلاین است. کنترل سیستم های هوشمند، نظارت بر مرکز معاینه فنی سنگین و صدورکارت سلامت رانندگان از جمله اقداماتی ست كه صورت می گیرد.  

وی در ادامه افزود: ما در حوزه حمل و نقل 5 شرکت اتوبوسرانی،90 دستگاه سواری و60 دستگاه اتوبوس داریم. اخیراً مسئولیت ساماندهی حمل ونقل روستایی به ادارات حمل ونقل وپایانه ها واگذار شد که با استعلام از بخشداری ها در حال اقدامات لازم برای این امر هستیم.

موسوی، رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل کالای گرمسار نیز در این نشست گفت: ما در بخش پلیس راه با کمبود پرسنل مواجه ایم كه با هفته ای دو ساعت گشت و نزدیکی به استان تهران؛ باعث خروج كالا و مسافربدون دریافت بارنامه و مجوز می شود که باید توجه بیشتری در این امر صورت پذیرد.

ناظری، نماینده شرکت های مسافربری با تاکید بر اینکه کار ما فصلی است و وابستگی به حضور دانشجویان دارد، اضافه کرد: با توجه به تعطیلی فصل درس و دانشگاه کاهش شدید مسافر را داریم که معضل بسیار بزرگی برای شهرستان محسوب می شود. ما در بخش حمل و نقل چند سال است که به علت مشکلات اقتصادی و بیمه قادر به جذب کمک راننده نیستیم و اتوبوس ها نیز از 70 دستگاه به 20 دستگاه رسیده است.

عرفانی رئیس حمل ونقل کالای استان سمنان با تأكید بر اینكه استفاده مطلوب ازحمل و نقل باعث رشد اشتغال و افزایش درآمدهای ملی می شود، گفت: در حوزه گرمسار و آرادان 460 هزار تن جابجایی داریم و یک ششم اعتبارات استان متعلق به گرمسار است. 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.