| کد خبر: 177552 |

◄ توسعه شبکه راه‌های استان ‌آذربایجان غربی در دولت تدبیروامید

توسعه حمل‌ونقل در استان آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید با روند مطلوبی درحال پیگیری است تا بتواند پیشرفت همه‌جانبه برای این منطقه به ارمغان بیاورد.

تین نیوز

با توجه به اهمیت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در توسعه شاخص‌های اقتصادی، یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید، توسعه شبکه حمل‌ونقل در تمام مناطق ایران بود.

به‌گزارش تین‌نیوز  به نقل از ایرنا، توسعه حمل‌ونقل در استان آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید با روند مطلوبی درحال پیگیری است تا بتواند پیشرفت همه‌جانبه برای این منطقه به ارمغان بیاورد.

آذربایجان غربی به‌دلیل هم‌مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، دروازه ارتباطی ایران با اروپا محسوب می‌شود و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

گسترش شبکه راه‌ها در آذربایجان غربی به سبب قرارگرفتن آن در ابتدای مسیر کریدور شماره ۱۰ کشور (شمال به جنوب) بر اهمیت راه‌های این استان افزوده است؛ این محور ارتباطی که به کریدور شمال - جنوب معروف است، بندرامام خمینی (ره) را به مرز بازرگان متصل کرده و به طول یک‌هزار و ۴۸۲ کیلومتر از پنج استان کشور عبور می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در دولت تدبیر و امید حمل‌ونقل زمینی روان‌تر شده و هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین‌شهری و روستایی در استان وجود دارد که از این مقدار ۲ هزار و ۸۲۵ کیلومتر آن راه بین‌شهری و هفت هزار و ۹۴۶ کیلومتر نیز راه روستایی است.

مبارک قدم افزود: هم‌اکنون از مجموع راه‌های بین‌شهری استان ۴۰ کیلومتر آن آزادراه و ۳۵۲.۳ کیلومتر نیز به‌صورت بزرگراه احداث‌شده است، درحالی‌که قبل از دولت تدبیر و امید سهم استان از آزادراه صفر و در بزرگراه ۲۶۶ کیلومتر بود.

او اضافه کرد: در بخش راه‌های بین‌شهری اصلی و فرعی نیز هم‌اکنون ۵۶۸ کیلومتر راه اصلی و یک‌هزار و ۸۶۴ کیلومتر راه فرعی وجود دارد که قبل از دولت تدبیر و امید، طول راه‌های اصلی ۸۰۴ کیلومتر و راه‌های فرعی یک‌هزار و ۹۸۲ کیلومتر بود و این وضعیت نشان می‌دهد راه‌های اصلی و فرعی استان نیز در این مدت گسترش‌یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی مجموع راه‌های روستایی آسفالت را در استان حدود چهار هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون سرانه بهره‌مندی روستاییان استان از راه آسفالت ۸۲ درصد و تنها هشت درصد از میانگین کشور کمتر است.

مبارک قدم درخصوص راه‌های شوسه و خاکی استان نیز گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و ۲۸۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان شوسه و دو هزار و ۶۷۲ کیلومتر به‌صورت خاکی است که قبل از دولت تدبیر و امید به ترتیب یک‌هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه شوسه و ۲ هزار ۸۳۲ کیلومتر راه خاکی بود.

او با اشاره به صدها پروژه راه‌سازی در دست اجرا و آماده افتتاح در آذربایجان غربی افزود: هم‌اکنون تنها در بخش راه‌های روستایی استان ۹۶ پروژه در دست اجرا و فعال است که مبلغ قرارداد آنها درمجموع یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال است.

شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن آذربایجان غربی باعث شده که هزینه‌های راه‌سازی در این استان در مقایسه با استان‌های مرکزی چندین برابر باشد و لازم است برنامه ریزان با توجه به این امر بودجه بیشتری برای اجرایی طرح‌های راه‌سازی در این استان اختصاص دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.