| کد خبر: 177550 |

◄ کمبود راه‌روستایی در ایرانشهر اقتصاد روستایی را تهدید می‌کند

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: نبود راه‌ روستایی موجب فاسدشدن محصولات کشاورزی و عدم گردش مالی روستایی می‌شود.

تین نیوز

۷۰ درصد روستاهای ایرانشهر فاقد جاده هستند. ابراهیم جاوشیری، مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر با اعلام این خبر گفت: نبود راه‌ روستایی موجب فاسدشدن محصولات کشاورزی و عدم گردش مالی روستایی می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جاوشیری درباره وضعیت پروژه‌های راه روستایی جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت‌: ۴۲ پرونده راه روستایی در استان وجود دارد که قراردادی بالغ‌بر ۲ هزار  و ۶۰ میلیاردتومان برای آن‌ها منعقدشده است؛ و تاکنون مطالباتشان ۷۰۰ میلیاردتومان است؛ اما واقعیت این است که برای اتمام پروژه‌ها مبلغ ۲ هزار میلیاردتومان موردنیاز است.

او افزود: ۱۳ پروژه بهسازی و روکش آسفالت به طول ۵۰۲ کیلومتراست و ۲۹ پرونده احداثی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ یا ۶۰ درصد و به طول ۴۹۱ کیلومتر است که با پیمانکاران قراردادی به مبلغ ۲ هزار و ۶۰ میلیاردتومان داریم.

جاوشیری گفت: پروژه‌‌ای که ۷۰ یا ۸۰ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد و ازنظر امنیتی و اقتصادی داری اهمیت است، پشامگ-مورتان-علی آباد- بوکان نام دارد. ۴۵ کیلومتر این محور روکش شده است و کل محور ۱۷۰ کیلومتر است  که ۵۰ کیلومتر آن ساخته و حدود ۵۰ کیلومتر روکش شده و ۱۱۰ کیلومتر آن باقی‌مانده است که مقررشده طی تفاهم‌نامه‌ای که در آن مقدار قیر برای ۱۱۰ کیلومتر از اداره‌کل راه و شهرسازی تأمین خواهد شد، مابقی اجرای طرح توسط سپاه پاسدارن اجرایی شود.  

او تصریح کرد: درحال‌حاضر هزار و ۸ کیلومتر راه در دست اقدام داریم، با ۴۲ پروژه که شامل ۵۹۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و ۴۹۳ کیلومتر احداثی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.