| کد خبر: 175471 |

◄ ترانزیت بیش از 4 میلیون تن کالا از مرزهای کشور

بالغ‌بر 4 میلیون و 949 هزار تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد.

تین نیوز

بیش از چهار میلیون و 949 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور در شش ماه سال جاری ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

 به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان با اعلام این خبر، گفت: طی مدت مذکور از مجموع کالاهای ترانزیت شده، یک‌میلیون و 936 هزار تن را مواد نفتی و سه میلیون و 12 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

رضا نفیسی، افزود: در مدت زمان یادشده، از میان مرزهای کشور بندر شهید رجایی با یک‌میلیون و 467 هزار تن معادل 30 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس‌ازآن مرزهای پرویزخان با 24 درصد و باشماق با 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدا عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون بوده است.

وی ضمن تقدیر از خدمات و زحمات تمامی دست اندر کاران ترانزیت این حجم از جابه‌جایی ها را مرهون اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری دانست و تصریح کرد: در پی اقدامات انجام‌شده از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل و تقویت کریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی با سازمان‌های ذی‌ربط و برنامه‌ریزی و فعال کردن مناسبات ترانزیتی و حمل‌ونقلی با کشورهای منطقه، همچنین تعامل و همکاری بخش خصوصی فعال در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی در کشور آمار ترانزیت افزایش‌یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.