| کد خبر: 170990 |

◄ سهم 1/3 درصدی ایران در تلفات سوانح رانندگی

همایش بزرگ ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان با حضور رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های ایران، معاون عمرانی استاندار کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط و جمع کثیری از افراد مؤثر در حوزه حمل‌ونقل برگزار شد.

تین نیوز

همایش بزرگ ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان با حضور رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های ایران، معاون عمرانی استاندار کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط و جمع کثیری از افراد مؤثر در حوزه حمل‌ونقل برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های ایران امروز ۱۰ مردادماه در همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان گفت: ۱.۳ درصد کشته‌های حوادث رانندگی جهان متعلق به ایران است که نسبت به اینکه یک درصد جمعیت دنیا را داریم ۳۰ درصد وضع ما وخیم‌تر است.

محمد بخارایی بابیان اینکه شعار «جمعیت ایمنی راه‌ها نیازمند عزم ملی» است، اظهارکرد: حمل‌ونقل بستر توسعه اقتصادی و ایمنی مهم‌ترین شاخص حمل‌ونقل است.

او افزود: سوانح رانندگی شبانه‌روز دارد از جامعه ما کشته و مجروح می‌گیرد که اگر باور کنیم یک دغدغه است، باید برای آن کاری بکنیم.

بخارایی با تأکید براینکه توجه به ایمنی از وظایف ذاتی هر دولت، جامعه و خانواده‌ای است، تصریح کرد: برای افزایش امید به زندگی رسالت داریم به ایمنی بپردازیم.

او بیان کرد: سوانح رانندگی از چالش‌های جامعه ماست و در سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر در ایران براثر تصادفات جاده‌ای جان خود را ازدست‌داده و ۳۳۰ هزار نفر مجروح و معلول شده‌اند.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های ایران افزود: استان کرمان ۱.۷۰ درصد کشته‌های کشور را دارد و برای همین است که باید حساس باشیم و کاری بکنیم.

بخارایی با اشاره به سیر صعودی حوادث و تلفات رانندگی از سال ۹۵ تاکنون عنوان کرد: نگران هستیم که این مسائل تبدیل به اتفاقات تکراری و عادی شود.

او تصریح کرد: ایمنی قابل‌دستیابی است و باید هرکدام از ما یک سفیر برای ایمنی باشیم و توسعه فرهنگ ایمنی را همه‌جانبه ارتقاء بدهیم.

بخارایی بیان کرد: توسعه همه‌جانبه ایمنی یعنی راه‌سازی، کنترل و نظارت، نگهداری راه‌ها، خودروسازی و ... ایمن باشد و با نظارت بیشتر، جاده باید برای رانندگان متخلف ناامن باشد.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های ایران بابیان اینکه بهبود فرهنگ ایمنی نیازمند کار همگانی است، گفت: استان کرمان کار را در راستای استان نمونه ترافیکی آغاز کند و اجازه ندهد کسی رانندگی ناامن داشته باشد و از قوانین و مقررات عدول کند.

او افزود: باید رانندگان حرفه‌ای خود را بازشناسی کنند و وقتی می‌بینند حرفه آنها درخطر است، مطالبه کنند.

بخارایی بابیان اینکه استان کرمان جشنواره رانندگان حرفه‌ای را در استان برگزار وبرترین‌ها را به کشور معرفی کند، افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد افراد جامعه بانو هستند، ۲۴ درصد آسیب دیدگان حوادث رانندگی خانم‌ها بوده و با توجه به نقش آنها در فرهنگ اجتماعی، باید از حضور بانوان در این دغدغه ملی استفاده و جشنواره و همایش ویژه بانوان برگزار کنیم.

او تصریح کرد: سرمایه‌گذاری آموزشی و فرهنگی روی دانش آموزان مؤثر و زودبازده است ضمن اینکه از تریبون‌های مذهبی استفاده‌نشده درحالی‌که ایمنی راه‌ها را مصداق امربه‌معروف می‌دانیم.

بخارایی در پایان گفت: به تشکیل سمن‌ها برای کارهای زیربنایی و دغدغه‌های ملی باید در استان کرمان توجه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.