| کد خبر: 169947 |

پیشرفت ۴۵درصدی آزادراه چرمشهر-آبیک

تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی ساخت آزادراه چرمشهر-آبیک در سال ۹۶، فعالیت‌های این اداره‌کل را در سال گذشته تشریح کرد.

تین نیوز

تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی ساخت آزادراه چرمشهر-آبیک در سال ۹۶، فعالیت‌های این اداره‌کل را در سال گذشته تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضایی درباره عملکرد این اداره کل در سال گذشته اظهار کرد: در حوزه راهسازی عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۴۰ کیلومتر از اتوبان تهران– کرج– قزوین و بالعکس با اعتبار هزینه شده ۴۲۶ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی استان البرز انجام شد.

او با بیان اینکه ۷۶ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۴۳ میلیارد ریال در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسیده، تصریح کرد: همچنین عملیات احداث، بهسازی و روکش آسفالت ۱۷۷ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی نقاط مختلف استان با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال نیز انجام گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح در محور نظرآباد به اشتهارد گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسیده است باعث کاهش ترافیک و کم شدن زمان سفر در منطقه شد.

او درباره پروژه‌های در حال تکمیل استان البرز بیان کرد: ازجمله این پروژه‌ها احداث آزادراه تهران– شمال است که حدود ۳۵ کیلومتر از آن در حوزه راه و شهرسازی استان البرز قرار دارد و با پیشرفت ۵۵ درصدی در حال ادامه روند ساخت است که امیدواریم در سال جدید شاهد بهره‌برداری از این آزادراه باشیم.

رضایی افزود: از دیگر مسیرهای با اهمیت به‌ویژه برای ساکنان استان‌های البرز و تهران، پروژه ادامه اتوبان شهید همت است و حدود ۱۵ کیلومتر آن‌ که شامل ۳ قطعه است، در حوزه راه و شهرسازی استان البرز واقع شده که با تلاش شبانه‌روزی حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با یاری خداوند تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از این مسیر مهم خواهیم بود.

او درباره پروژه ملی آزادراه چرمشهر – آبیک اظهار کرد: این مسیر که از آن به مسیر کنارگذر جنوبی نیز یاد می‌شود، از چند استان کشور عبور می‌کند که سهم استان البرز از این مسیر ۵۸ کیلومتر است که تاکنون پیشرفت ۴۵ درصدی داشته‌ایم و افتتاح این مسیر کاهش چشمگیر ترافیک در مرکز کشور را به دنبال دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: محور جدید طالقان– هشتگرد نیز به طول حدود ۳۸ کیلومتر، دارای یک دهانه تونل به طول حدود ۹۶۰ متر است که تاکنون بیشتر این مسیر آسفالت شده و امیدواریم تا پایان سال جاری با ساخت کنارگذر تونل این مسیر زیر بار ترافیکی رفته و موجب امنیت و آسایش مردم منطقه به‌ویژه ساکنان شهرستان طالقان شود.

او در خصوص جذب اعتبار عمرانی استان البرز در سال ۹۶ گفت: حجم عملیات عمرانی انجام‌شده سال گذشته در استان البرز بیشتر از بودجه اختصاص یافته به این اداره کل بود که ضمن جذب صددرصدی اعتبار حتی اعتبارات دیگر دستگاه‌های اجرایی استان نیز به اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اختصاص یافت و این اداره کل در سال گذشته بیشترین جذب اعتبار در استان البرز را داشته است.

رضایی افزود: امیدواریم با همکاری مسئولین ذی‌ربط و تخصیص بودجه لازم شاهد تعریف پروژه‌های جدید و بهره‌برداری از مسیرهای در دست‌ساخت باشیم.

او درباره عملکرد اداره املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: در سال گذشته ۴۷ پرونده با مساحت کلی بیش از ۳۳۷ هزار متر مربع در اداره کل راه و شهرسازی استان البرز رفع تصرف و به اراضی واگذار شد که ۲۸ پرونده در قالب ۵۵ قطعه زمین با مساحت کلی بیش از ۵۴ هزار متر مربع جهت احداث واحدهای مسکونی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از واگذاری بیش از ۲۴ هزار متر مربع در قالب هشت پرونده جهت احداث ساختمان اداری به ارگان‌های دولتی و غیردولتی خبر داد و تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۱ قطعه زمین با مساحت کلی بیش از ۲۶۰ هزار متر مربع جهت احداث اماکن آموزشی، تجاری، مذهبی و همچنین اقشار ویژه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

او بیان کرد: ۱۲ هکتار زمین نیز در قالب ۱۵۰ قطعه مسکونی برای واگذاری به اقشار ویژه مشمولین قانون جامع ایثارگری تخصیص یافته که جهت واگذاری این اراضی تشکیل پرونده شده و واگذاری‌ها طبق اولویت در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به ثبت تعداد ۹۰۰ پرونده حقوقی در محاکم قضایی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در سال گذشته گفت: از این تعداد پرونده، ۲۶۷ پرونده منجر به صدور رأی نهایی شده که با پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی اداره کل، تعداد ۱۷۱ رأی به نفع دولت صادر شد و در ۴ پرونده از بیش از ۵۵۳ میلیارد ریال بیت المال صیانت شد و به حقوق دولت بازگشت.

او افزود: با کنترل شبانه‌روزی واحد حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و پیگیری اداره حقوقی و صدور حکم قضایی از سوی مراجع ذیصلاح ۳۳ هکتار از اراضی ملی به ارزش بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال که توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود رفع تصرف شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.