| کد خبر: 135726 |

نماینده مردم چابهار در مجلس بر حل مشکلات سوخت کامیون داران تاکید کرد

نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سوخت کامیون داران شهرستان چابهار به بهانه های مختلف از جمله نصب جی پی اس قطع و کاهش پیدا می کند که این امر سبب نارضایتی آنان شده است.

تین نیوز

نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سوخت کامیون داران شهرستان چابهار به بهانه های مختلف از جمله نصب جی پی اس قطع و کاهش پیدا می کند که این امر سبب نارضایتی آنان شده است.

 

عبدالغفور ایران نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام کامیون داران سطح شهرستان چابهار با مشکل شدید کمبود سوخت مواجه هستند زیرا برای ادامه کار به آنان سوخت داده نمی شود.
وی افزود: برخی از کامیون داران حمل مصالح ساختمانی و شن و ماسه با تماس های تلفنی با دفتر اینجانب اظهار داشته اند سوخت تحویلی به آنان جوابگوی حجم فعالیت نیست و اکنون بیکار شده اند.


وی بیان کرد: نباید به بهانه کم یا قطع کردن سوخت، عده ای از افراد زحمتکش و جوانان را بیکار کرد و مشکلات بعدی را برای آنان بوجود آورد.


وی ادامه داد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در اول اردیبهشت سال 1392 تمام کامیون ها، کمپرسی ها، خاور و کامیونت ها و غیره نفت سوز را ملزم به نصب جی پی اس (gps) کرده که این امر هزینه هایی را بر دوش مالکان تحمیل شده است.


نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه سهمیه سوخت بر اساس پیماش کار داده نمی شود و هر ماه به بهانه های مختلف سهمیه سوخت کامیون داران را کاهش داده و یا قطع می کنند.


ایران نژاد از مسئولان شهرستان چابهار، استان و کشور خواست هرچه سریعتر به مشکلات سوخت کامیون داران رسیدگی کنند.


شماری از رانندگان و صاحبان کامیون های سطح شهرستان چابهار نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: با کمبود شدید سوخت برای ادامه کار مواجه هستیم و مجبوریم خانه نشین شویم.


حکیم خدیر صاحب سه دستگاه کمپرسی در چابهار اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت کامیون ها را ملزم به نصب دستگاه جی پی اس کرده و هم اینک این کار انجام داده ایم.


وی گفت: برای شارژ جی پی اس در هر 6 ماه از هر کامیونی 500 الی 800 هزار ریال اخذ می شود و اگر این کار را انجام ندهیم سوخت قطع و یا کاهش پیدا می کند.


لال بخش جدگال نیز اظهار داشت: در طرح پیمایش کردن سهمیه سوخت 130 لیتر را به 120 لیتر کاهش و این ماه (خردادماه) به هر کدام از کامیون ها 80 لیتر سوخت تحویل داده اند.


مسلم بالار یکی از رانندگان کمپرسی افزود: هر کمپرسی تا هجدهم هر ماه سهمیه سوختش تمام می شود و باید 10 تا 12 روز در هر ماه بیکار و خانه نشین باشد.


ولید جدگال گفت: تمام کامیون داران و رانندگان دارای گواهینامه هستند اما متاسفانه اطلاع رسانی لازم برای نام نویسی در سامانه نشده و بیشتر رانندگان از وضع هر روز یک قانون بی اطلاع هستند.


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکلات کاهش و یا قطع سوخت کامیون داران این شهرستان هیچ ارتباطی به شرکت نفت ندارد.


مهدی عاطفی افزود: سهمیه سوخت صاحبان و یا رانندگان کامیون ها، ناوگان مسافری و باری نفتگاز(دیزل) پس از نام نویسی در سامانه www.utcm.ir مشخص می شود و هر ماه کارت های سوخت شارژ و قابل دریافت در جایگاههای سوخت است.


وی با بیان اینکه مسئولیت ساماندهی ناوگان حمل و نقل درون شهری و حومه ای به شهرداری ها واگذار شده است، خاطرنشان کرد: پس از نام نویسی در سامانه یاد شده رانندگان کامیون ها مدارک لازم و مستندات خود را به شهرداری های مربوطه تحویل دهند تا نام نویسی شان کامل شود.


وی ادامه داد: بنا بر اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور پس از تکمیل نام نویسی نسبت به اصلاح سهمیه سوخت در ماه آتی اقدام می شود و شرکت نفت در هیچ کجا برای کاهش و یا قطع سوخت کامیون داران دخیل نیست.


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار گفت: پس از تکمیل نام نویسی سهمیه هر کامیون مشخص می شود و کامیون داران می توانند از جایگاه ها سهمیه خود را دریافت کنند.


وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران و با امضای معاون ریاست جمهوری ساماندهی سوخت انجام شده است و همه کامیون داران باید قوانین و مقررات را رعایت کنند تا مشکلی برای فعالیت نداشته باشند.
وی بیان کرد: سال گذشته به همه کامیون داران اعلام شده تا در سامانه مورد نظر نام نویسی کنند و از این اطلاع رسانی چندین ماه گذشته است.


به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.


چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.