| کد خبر: 134278 |

◄ بزرگراه سرچم میانه در انتظار بودجه!

بزرگراه سرچم میانه مسیر ترانزیتی ایران به اروپاست ضمن این‌که در زمستان‌ها به‌علت برفگیر بودن آزادراه زنجان تبریز، جاده سرچم میانه قره چمن، بار ترافیکی شمال‌غرب را به‌عهده می‌گیرد.

تین نیوز

  جاده تبریز- اهر در استان آذربایجان شرقی در طول سال‌های گذشته به عنوان یکی از راه‌هایی معروف شده که در آن احتمال بالایی برای تصادفات خطرناک و مرگ سرنشینان وجود دارد. طبق برآوردهای صورت گرفته در طول سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از آمار تلفات جاده‌ای در این استان مربوط به این جاده می‌شود که هر چند از سال‌ها قبل نیاز جدی به تبدیل آن به بزرگراه احساس شده، اما نرسیدن منابع اعتباری، تکمیل آن را برای مدتی طولانی به تعویق انداخته است.

 

این مسیر 91 کیلومتری در سال 1387 و در دولت نهم در راستای بهبود شرایط ایمنی، کلنگ‌زنی شد و طبق وعده‌ای که دولت وقت ارائه داد، باید تا سال 89 به یک بزرگراه کامل تبدیل می‌شد.

 

با باقی ماندن بخش قابل توجهی از کار اجرایی این پروژه، روحانی در سفر سال 94 خود به آذربایجان شرقی وعده تکمیل این پروژه را به مردم داد و بودجه‌ای 90 میلیارد تومانی را نیز برای نهایی کردن کار در آن تخصیص داد.

 

با این وجود اما باز هم کار این پروژه به اما و اگر افتاد تا مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان شرقی، این بار اعلام کند که این طرح در تیرماه سال 98 به بهره‌برداری نهایی می‌رسد. طبق اعلام رستمی‌مهر این پروژه 90 کیلومتری در حال حاضر در یک فاز 23 کیلومتری به افتتاح رسیده و فازهای باقیمانده نیز در سه قطعه در دست ساخت است.

 

طبق اعلام وی هشت کیلومتر از قطعه سوم از منطقه خواجه به تبریز تا آبان ماه امسال زیر بار ترافیک می‌رود و قطعات باقی‌مانده نیز حدودا دو سال دیگر افتتاح خواهند شد.

 

طبق برآوردهای صورت گرفته این طرح امسال بودجه‌ای 10 میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده و در قطعات آن سه پیمانکار متفاوت در حال فعالیت هستند ...

 

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

 

این کاربر در پیام خود با بیان این‌که این راه اصلا ترانزیتی نیست، عنوان کرده است: این درحالی‌است که بزرگراه سرچم میانه مسیر ترانزیتی ایران به اروپاست اما بودجه ندارد. ضمن این‌که در زمستان‌ها به‌علت برفگیر بودن آزادراه زنجان تبریز، جاده سرچم میانه قره چمن، بار ترافیکی شمال‌غرب را به‌عهده می‌گیرد.
 

وی افزوده است: همچنین طبق اعلام هلال احمر جاده زنجان میانه جزو هفت جاده خطرناک کشور است اما متاسفانه در استان آذربایجان شرقی فقط جاده‌های منتهی به تبریز  مورد توجه است.



این کاربر در ادامه با تاکید بر این‌که جاده اهر تبریز هم مهم است ولی کدام بار ترانزیتی این جاده را تحمل می‌کند که 300 میلیارد تومان بودجه دارد؟خاطرنشان کرده است: بزرگراه سرچم میانه که نقش کپسول کمکی شمال‌غرب را دارد پنجاه میلیارد تومان بیشتر بودجه نمی‌خواهد. این مسیر ترانزیتی بوده و در مواقع بحرانی که آزادراه زنجان تبریز بسته می‌شود به‌کمک می‌رسد.



به گفته وی در تابستان‌ هم به‌علت سراشیبی و سربالایی آزادراه و داغ کردن موتور،  اکثر کامیون‌های سنگین از  جاده سرچم میانه تردد می‌کنند که هموار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.