| کد خبر: 127557 |

◄جزئیات انتقال مجموعه‌های آموزشی به راهداری

تین‌نیوز| طی روزهای گذشته سه مجموعه آموزشی وزارت راه و شهرسازی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منتقل شد، همچنین تا زمان تصویب ساختار تشکیلاتی مجموعه این مراکز، علیرضا سلیمانی به‌عنوان سرپرست این مجموعه‌ها معرفی شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ برای اطلاع از جزئیات این طرح به سراغ علیرضا سلیمانی، سرپرست اجرای این طرح رفتیم، سلیمانی که عضویت در هیئت عامل، معاون حمل‌ونقل و معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را در سوابق خود پیش‌ازاین داشته است، در پاسخ به سؤال خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر هدف از اجرای این طرح گفت: این مجموعه‌ها پیش‌ازاین با مرکز تحقیقات راه، شهرسازی و مسکن وزارت راه‌ کار می‌کردند، اما ازآنجایی‌که سازمان راهداری و سازمان حمل‌ونقل با یکدیگر ادغام‌شده‌اند و تعداد نیروی انسانی این سازمان جدید بسیار زیاد شد تصمیم بر این شد که مراکز آموزشی هم به این سازمان افزوده شوند.

 

سلیمانی ادامه داد: در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم‌اکنون در حدود 18 هزار نفر مشغول به کار هستند و طبیعتاً نیاز به آموزش با این افزایش جمعیت چندین برابر شد بنابراین هدف از این انتقال این بود که بتوانیم آموزش‌های این مراکز را به کارکنان منتقل کنیم.

 

او گفت: تا پیش از انتقال این سه مجموعه، شرایط این‌گونه بود که بیشتر از خارج از سازمان دانشجو جذب می‌شد، به عبارتی این خدمات آموزشی صرف بیرون از سازمان می‌شد، اما سیاست آقای کشاورزیان این است که این دوره‌های آموزشی تحت عنوان آموزش‌های ضمن خدمت ادامه پیدا کند و بیشتر به داخل سازمان سرویس‌دهی شود.

 

سلیمانی اظهار داشت: آقای کشاورزیان تأکیددارند که این مجموعه‌ها به‌عنوان یک مجموعه به‌هم‌پیوسته کار بکنند که ضمن احصا نیاز این 18 هزار پرسنل به افزایش دانش و ارتقای سطح علمی کشور در بخش حمل‌ونقل نیز کمک کند.

 

او همچنین اظهار داشت: همان‌طور که می‌‌دانید مجموعه لوشان، دوره‌های ماشین‌آلات بسیار خوبی دارد و کسانی که می‌خواهند دوره ماشین‌آلات ببینند باید به این مرکز مراجعه کنند و شهید تفویضی هم که یک مجموعه هفت هکتاری با خوابگاه و رستوران و سالن ورزش و به‌طورکلی یک مجموعه بسیار مجهز و پیشرفته است.

 

سلیمانی در پایان ابراز داشت: این مجموعه‌ها در کنار مرکز آموزش از این به بعد قرار است علاوه بر دانشجویان کاردانی و کارشناسی به پرسنل سازمان راهداری نیز آموزش بدهد.

 

همچنین، پیش‌ازاین داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در حاشیه نشست تصویب این انتقال اشاره به مصوبه شورای عالی اداری جهت انتقال سه مجموعه و آموزشکده وزارت راه و شهرسازی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفته بود: پیشنهاد تشکیلاتی کارشناسی و کاربردی این مراکز با مدیریت واحد و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های آموزشی به سازمان امور اداری استخدامی ارائه‌شده و به‌زودی پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

 

کشاورزیان همچنین گفته است: سیاست این سازمان را با توجه به الحاق حوزه راهداری به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها، ارتقاء سطح علمی کارکنان با برگزاری دوره‌های آموزشی هم برای نیروی انسانی داخلی و هم برای نیروهای شرکت‌های پیمانکار همکار است و همچنین انتظار از این مجموعه که به سازمان منتقل‌شده است اجرای برنامه‌های آموزشی تعریف‌شده در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است. لذا در مرحله اول این مراکز به لحاظ آموزش و تجهیزات نیازمند بازسازی بوده و لازم است امکانات جدید آموزشی با توجه به فناوری‌های روز دنیا تهیه و تجهیز گردد و هم به لحاظ ساختمان و بنا نیز نیازمند بازسازی اساسی است.

 

رئیس سازمان راهداری در پایان گفته است: نیازهای آموزشی سازمان تدوین‌شده است لذا آموزشکده شهید تفویضی و دو مجموعه آموزشی دیگر، طراحی و برنامه‌ریزی لازم را اتخاذ و با انتخاب و به‌کارگیری مدرسان موردنیاز این مأموریت را با بهره‌مندی از نرم‌افزارهای جدید و فنّاوری روزمره حتی نیازمندی‌های وزارت راه و شهرسازی را در صورت تمایل با همکاری و همراهی مؤسسات آموزشی بخش خصوصی فعال در صنعت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به انجام برسانند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.