| کد خبر: 7983 |

مطالعات تونل شهید صیاد شیرازی در حال انجام است / تونل صیاد دسترسی مستقیم به بازار ندارد

تین نیوز | معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه مطالعات تونل شهید صیاد شیرازی در حال انجام است، گفت: طراحی تونل به گونه ای خواهد بود که از تونل به پارکینگ ها و مجتمع های خدماتی طبقاتی که در این محور ساخته می شود دسترسی داشته باشیم.

مازیار حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: مطالعات تونل صیاد شیرازی جزو دستورالعمل های جدی امسال سازمان مشاور است و به نظر می رسد که با ساخت این تونل تحول بزرگی در منطقه مرکزی تهران به وجود آید.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران در تلاش است که منطقه بازار را از شر تردد خودروهای شخصی خلاص کند، افزود: هدف ما این است که حمل و نقل های پاک مانند تراموا و وسایل برقی را جایگزین خودروها کنیم.
حسینی با تاکید بر اینکه مطالعات تونل صیاد شیرازی در حال انجام است، تصریح کرد: قاعدتا این تونل ورودی مستقیم به بازار نخواهد داشت اما طراحی به گونه ای است که از داخل تونل به مجتمع های خدماتی طبقاتی و پارکینگ هایی که ساخته می شود دسترسی وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: مطالعات این طرح پس از نهایی شدن باید دستور شهردار را بگیرد و در شورای شهر تهران مطرح شده و به تصویب برسد. در آن صورت است که معاونت فنی و عمرانی می تواند عملیات اجرایی را آغاز کند.
به گزارش شهرنوشت، تونل شهید صیاد شیرازی تونلی شمالی-جنوبی است که از میدان سپاه آغاز و پس از گذر از میدان بهارستان، خیابان امام خمینی و ... به بزرگراه آزادگان می رسد.
این تونل در عمق زمین ساخته خواهد شد و به احتمال زیاد دو طبقه می شود البته در حال حاضر دو طبقه اجرا شدن تونل صیاد شیرازی یکی از گزینه های پیش رو و در حال بررسی است.
پیش بینی شده است که با توجه به تجربه ای که شهرداری تهران در تونل سازی کسب کرده است این تونل ظرف 2 تا 2.5 سال ساخته شود.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.