| کد خبر ۳۰۷۲۶۸
کپی شد

موتورسواران؛ ۴۸ درصد از فوت شدگان تصادفات در تهران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بررسی آماری ۶ ماهه نخست امسال نشان می دهد که ۴۸ درصد از فوت شدگان تصادفات در تهران موتورسواران بوده اند.

موتورسواران؛ ۴۸ درصد از فوت شدگان تصادفات در تهران
تین نیوز |

 با اشاره به آمار نگران کننده جان باختن موتورسواران در پایتخت اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، بیشترین عامل فوت موتورسواران همچنان ضربه مستقیم به سر و استفاده نکردن از کلاه ایمنی است، اما طبق آمار جدید سازمان پزشکی قانونی، سهم فوت ناشی از ضربات اشتراکی به ۴۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ،   سرهنگ رابعه جوانبخت   افزود: ضربات اشتراکی به آسیب هایی گفته می شود که در اثر برخورد همزمان چند عامل به ارگان های بدن از جمله ضربه به سر، گردن، ستون فقرات و اندام های داخلی رخ می دهد؛ این نوع آسیب ها شدت بالایی دارند و متأسفانه در هفته های اخیر عامل اصلی مرگ بسیاری از موتورسواران بوده اند.

سرهنگ جوانبخت با تاکید بر نقش کلیدی سرعت در شدت تصادفات خاطرنشان کرد: انرژی جنبشی با مجذور سرعت رابطه ی مستقیم دارد یعنی اگر سرعت ۲ برابر شود، انرژی برخورد چهار برابر خواهد شد. این موضوع شدت آسیب دیدگی را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

این مسئول اضافه کرد: این در حالی است که عابران پیاده و خودروسواران در رتبه های بعدی قرار دارند؛ موتورسواران هیچ حفاظی در اطراف خود ندارند و در برابر برخوردها آسیب پذیرتر هستند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران تهران بزرگ با اشاره به چند حادثه شاخص طی مهرماه امسال در پایتخت گفت: در بزرگراه شهید همدانی، موتورسوار به دلیل سرعت بالا هنگام ورود به رمپ بزرگراه شهید فهمیده واژگون شد و در صحنه تصادف جان باخت؛ در حادثه ای دیگر در بزرگراه شهید متوسلیان، موتورسوار پس از برخورد با زمین، توسط یک خودروی سواری زیر گرفته شد و جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: همچنین در بزرگراه شهید بابایی نیز موتورسوار به دلیل عدم کنترل ناشی از سرعت بالا واژگون شد و در دم فوت کرد و در تقاطع جمهوری، موتورسوار وارد خط ویژه شد و با پهلوی کامیون ولوو برخورد کرد که منجر به فوت وی شد.

سرهنگ جوانبخت با اظهار تاسف از جان باختن ترک نشینان موتورسیکلت، از خانواده ها خواست از سوار کردن اعضای خانواده به ویژه کودکان و سالمندان روی موتورسیکلت خودداری کنند.

این مسئول تاکید کرد: موتورسیکلت وسیله ای ایمن برای حمل ونقل نیست و استفاده از کلاه ایمنی تنها یکی از راه های کاهش خطر است.

وی همچنین هشدار داد: تردد موتورسواران در معابر ممنوعه مانند تونل ها و خطوط ویژه، خطرات جدی به همراه دارد زیرا این مسیرها برای وسایل امدادی و حمل ونقل عمومی طراحی شده اند و موتورسواران در نقاط کور اتوبوس ها یا خودروها قرار می گیرند که احتمال برخورد و گازگرفتگی در تونل ها را افزایش می دهد.

سرهنگ جوانبخت گفت: موتورسواران جان شما و همراهانتان ارزشمند است؛ فقط کافی ست سرعت خود را کاهش دهید تا شدت تصادف و احتمال فوت به طور چشمگیری کم شود.

وی خطاب به موتور سواران توصیه کرد که از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کنید؛ حتی در مسیرهای کوتاه، از تردد در تونل ها، خطوط ویژه و مسیرهای ممنوعه خودداری کنید و هرگز اعضای خانواده را ترک نشین نکنید؛ موتورسیکلت وسیله ای ایمن برای حمل افراد نیست.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران تهران بزرگ یادآور شد: با رعایت همین چند نکته ساده، می توانیم از بسیاری از حوادث دلخراش جلوگیری کنیم. پلیس راهور در کنار شماست تا شهری ایمن تر داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.