بازدید سایت : ۷۲۲۷۵

آخرین وضعیت جمع آوری پل بعثت و جزئیات ساخت پل جدید

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران درخصوص ایمن سازی بزرگراه بعثت با اجرای پل جدید توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین وضعیت جمع آوری پل بعثت و جزئیات ساخت پل جدید
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران درخصوص ایمن سازی بزرگراه بعثت با اجرای پل جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی صداقتی درخصوص سرانجام پل بعثت در منطقه ۱۶ شهرداری تهران با اشاره به اینکه پل بعثت برای اهداف کوتاه مدت و موقت در اواخر دهه ۶۰ ساخته شد، افزود: در کمتر از دو ماه پل بعثت را بر روی خطوط راه آهن که از آن محدوده عبور می کرد، ساختند.

صداقتی ادامه داد: این پل ۳۱۰ متر طول با عرض ۲۰ متر تنها دو خط عبوری را پوشش می دهد و از آنجایی که طراحی و ساخت این پل طی زمان کوتاهی انجام شده بود از اواخر دهه ۷۰ مطالعات و بررسی های دوره ای پل بعثت آغاز شد و بررسی ها نشان داد که عرض کم و شیب تند پل و همچنین گاباری و ارتفاع کم نسبت به خطوط ریلی که دقیقا از زیر پل تردد می کنند موجب شده که پل کارآیی لازم را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه پایش رفتار لرزه ای پل بعثت نشان دهنده عدم استحکام سازه در زمان وقوع زمین لرزه های شدید است، گفت: مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای این پل توجیه فنی و اقتصادی نداشت و وجود چراغ های راهنمایی در تقاطع های همسطح شهید رجایی و خزانه بخارایی در بزرگراه بعثت و وجود دوربرگردان های همسطح و ناایمن در این بزرگراه سبب شد که مدیران شهری به طراحی پل جدید تأکید کنند.

صداقتی با بیان اینکه قطعا اجرای ساخت پل جدید بعد از جمع آوری پل موجود و جابه جایی های متعدد ترافیکی در این بزرگراه امکان پذیر خواهد بود، در تشریح ویژگی های پل جدید، تصریح کرد: در طرح جدید، پل از غرب خیابان رجایی شروع شده و با عبور از تقاطع های شهید رجایی، راه آهن و مترو و در ادامه عبور از روی خیابان شهید بخارایی در محدوده بوستان بعثت به سطح صفر برمی گردد و براساس برنامه ریزی های انجام شده این پل با احتساب شیب راهه ها ۱۹۰۰ متر خواهد بود که ۴۵ متر عرض تقریبی آن خواهد بود و شامل سه خط تندرو و دو خط کندرو و یک پیاده رو در هر مسیر خواهد بود و این در حالی است که دو رمپ ورودی و دو رمپ خروجی برای آن برای دسترسی به ترمینال جنوب، خیابان شهید رجایی و خیابان شهید بخارایی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه با جمع آوری پل قدیمی و احداث پل جدید عملا ظرفیت جنوبی ترین بزرگراه شهر تهران بعد از کمربندی آزادگان افزایش می یابد، در مورد زمان ساخت این پل، گفت: به نظر می رسد که ساخت پل جدید دو ساله به اتمام برسد و با اجرای آن شاهد روان سازی و ایمن سازی ترافیک غرب بزرگراه بعثت و حذف چراغ های راهنمایی دو تقاطع شهید بخارایی و رجایی خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.