| کد خبر: 266723 |

فقط خودروهای برقی اجازه تردد در طرح ترافیک را پیدا می کنند | ورود اولین اتوبوس و تاکسی برقی در بهمن ماه

دومین نشست «شهر گفت» با محوریت حمل و نقل و ترافیک شهری با حضور مدیران شهری در پردیس ملت برگزار شد.

تین نیوز

دومین نشست «شهر گفت» با محوریت حمل و نقل و ترافیک شهری با حضور مدیران شهری در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، دبیر اجرایی نشست «شهر گفت» توضیح داد: این رویداد با هدف شنیده شدن ایده ها برای حل مشکلات برگزار می شود.

میدرضا عسگری با بیان این که اولین نشست با موضوع مشارکت های مردمی در امور شهری برگزار شد، ادامه داد: با توجه به این که امروز حمل و نقل اولویت شهر و شهرداری تهران است این نشست برگزار شد تا بتوانیم از تخصص و ایده و نظرات نخبگان و اساتید و ...بهره مند شویم.

به گفته او برقی شدن تهران، چگونگی برون رفت از ترافیک و تجارب موفق کشورهای دیگر در این زمینه از مهمترین مباحثی هستند که در این نشست مطرح می شود.

آن طور که عسگری عنوان کرد: سومین نشست «شهر گفت» اواخر سال با موضوع آسیب های اجتماعی برگزاری می شود.

سخنگوی شهرداری تهران هم در ادامه این برنامه گفت: این نوع نشست ها در دنیا مرسوم است و فرصتی فراهم می شود تا شهروندان بی واسطه ایده ها و نظراتشان را ارائه می دهند. «شهر گفت» یعنی صدای شهر را بشنویم بنابراین بهتر بود عنوان آن شهر شنفت می شد.

تا دو سال آینده تراموا در مسیر تهرانپارس به آزادی را تکمیل می کنیم

در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران هم در تشریح برنامه های آتی گفت: آلودگی و ترافیک دو مشکل تهران هستند که همگان از آن رنج می برند. بنابراین ضرورت دارد تا در راستای حل این معضلات گام هایی برداشته شود.

محسن هرمزی با اشاره به سفر چین تاکید کرد:چین همواره در حال پیشرفت است و تغییر و پیشرفت در این کشور سرعت زیادی دارد. برقی شدن ناوگان در این کشور به سرعت انجام شده و امروز حدود ۴۹ درصد خودروها برقی شده اند و از این رو پکن از لیست شهرهای آلوده خارج شده است. بنابراین استفاده از تجارب حمل و نقل پاک در دستور کار قرار گرفت و قراردادهایی برای تامین اتوبوس و تاکسی و موتوربرقی منعقد شد.

او در تشریح برنامه های ۲ سال آتی گفت: تا دوسال آینده تراموا در مسیر تهرانپارس تا آزادی را تکمیل کنیم. تردد خودروهای برقی در طرح ترافیک را پیگیری خواهیم کرد. اتوبوس ها برقی می شوند و قطعا برنامه ای برای برقی کردن موتورسیکلت ها داریم . بنابراین امیدواریم با حمایت های دولت گام های بزرگ و محکمی در تحقق این اقدامات برداریم.

۷۴۰ اتوبوس به تهران وارد شده است

در ادامه این نشست، محسن هرمزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با یک عقب ماندگی جدی در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی مواجه هستیم، یادآور شد: در دوره قبل تنها ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وارد شهر شد اما در این دوره تا امروز ۷۴۰ دستگاه اتوبوس در دوره جدید وارد شده است. در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار دستگاه اتوبوس در شهر فعال هستند اما با این وجود فاصله با ایده آل ها زیاد است.

وی با اعلام اینکه واردات اتوبوس های برقی اقدامی مناسب با همراهی دولت است، اظهار کرد: نمونه اولین اتوبوس ها و تاکسی های برقی تا بهمن ماه وارد کشور می شود. البته تنها ۲ دستگاه اتوبوس به عنوان نمونه وارد خواهد شد و سپس در قالب های ۲۰۰ دستگاهی هر ۲ ماه یک بار وارد می شود.

هرمزی همچنین تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه اتوبوس به شرط انتقال تکنولوژی و ۲۵هزار تاکسی برقی وارد تهران خواهند شد که این واردات به نوسازی کمک می کند.

وی از بازسازی۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی آرتی تا پایان سال خبر داد و افزود: ۱۲ رام قطار نیز اورهال شده که این اقدامات اثر آنی نخواهد داشت اما تا پایان سال آینده تحول خوبی در حوزه ناوگان عمومی پایتخت ایجاد می شود.

تا پایان سال همه دستگاه های کارتخوان به روز می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در اتوبوس های بخش های خصوصی هنوز کارت خوان های جدید مستقر نشده است، گفت: تا پایان سال همه دستگاه ها به روز می شود. برای هزار دستگاه قرارداد منعقد شده و تا پایان سال ۲ هزار دستگاه کارت خوان با کمک وزارت دفاع نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش ون واردات ۱۰هزار دستگاه در دستور کار است، خاطرنشان کرد: ۱۹۰ دستگاه ون جدید هم تحویل گرفته شده که به صورت پایلوت در سامانه شاتل تاکسی فعال شده و مالکیت این ون ها در اختیار شهروند نیست.

هرمزی با اشاره به اعزام تیمی از مدیریت شهری تهران با همراهی بانک شهر به چین در روز جمعه ۲۲ دیماه، یادآور شد: خرید ۲۵هزار تاکسی برقی نیز در حال پیگیری است.

فقط خودروهای برقی می توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند

معاون شهردار تهران با بیان اینکه طرح ترافیک موجب شب مردگی شده و مرکز تهران را از حیز انتفاع خارج کرده است، اظهار کرد: تمهیدات ویژه ای برای محدوده بازار و بهره مندی از ناوگان برقی خواهیم داشت.

وی همچنین تصریح کرد: در حال اخذ آراء کارشناسان حوزه حمل و نقل هستیم تا با تصویب شورای شهر، طرح جدید ترافیک تدوین شود.

هرمزی با تأکید بر اینکه طرح زوج و فرد و طرح ترافیک ادغام می شود و محدوده کاهش پیدا می کند، یادآور شد: تردد در مرکز شهر ویژه وسایل نقلیه برقی خواهد بود.

وی با اشاره به تردد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰درصد خودروهای شخصی تک سرنشین هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.