| کد خبر: 264649 |

پیشنهاد حفظ باند فرودگاه های «قلعه مرغی» و «دوشان تپه» برای شرایط اضطراری در تهران

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور خواستار حفظ باندهای قدیمی فرودگاهی برای استفاده در شرایط اضطراری و بحرانی در تهران شد.

تین نیوز

اسماعیل نجار با بیان اینکه با شرایطی که در تهران وجود دارد، باید از تمام ظرفیت ها برای امدادرسانی و مدیریت بحران استفاده شود، گفت: در همین راستا نیز لازم است که ظرفیت باندهای فرودگاهی قدیمی در تهران مانند باند فرودگاه قلعه مرغی، باند فرودگاه دوشان تپه و ... برای استفاده در شرایط اضطراری حفظ شود. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نجار ادامه داد: با توجه به وسعت شهر تهران در صورت وقوع حادثه ای مانند زلزله، یکی از سریع ترین و بهترین روش ها برای امدادرسانی، انتقال مصدومان، انتقال کمک ها و... استفاده از ظرفیت امداد هوایی است. در همین راستا نیز نیاز است تا بازدیدهای دوره ای از این باندها انجام شده و اگر آسیب یا مشکلی در آن وجود دارد حل و فصل شود.

نجار با بیان اینکه این باندها در زمان تاسیس در نقاط حاشیه ای و خارج از شهر قرار داشتند، گفت: به مرور با توسعه شهر تهران این باندها نیز در داخل شهر جای گرفتند و همین ویژگی نیز سبب می شود تا در صورت وقوع بحران بتوان به طور مستقیم از داخل شهر امدادرسانی را انجام داد. این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

این کارشناس ارشد مدیریت بحران با بیان اینکه خوشبختانه اراده خوبی در میان مسئولان برای توجه به موضوع مدیریت بحران وجود دارد، اظهارکرد: در همین راستا نیز پیشنهاد می کنم و از مسئولان می خواهم که نسبت به حفظ و نگهداری از این باندهای فرودگاهی اقدام کنند. حتی باند فرودگاه مهرآباد هم برای شرایط بحرانی و اضطراری دارای اهمیت ویژه ای است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.