| کد خبر: 264538 |

ترمینال جنوب از تهران می رود؟

شهردار منطقه 16 با بیان اینکه بحث انتقال ترمینال جنوب مطرح شده است، گفت: باید در این زمینه با راه آهن و وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی صورت گیرد.

تین نیوز

شهردار منطقه 16 با بیان اینکه بحث انتقال ترمینال جنوب مطرح شده است، گفت: باید در این زمینه با راه آهن و وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی صورت گیرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶در مورد اقدامات انجام شده در زمینه انتقال بارانداز ها به بیرون از شهر، گفت: تقریبا ۸۵ درصد باراندازهای فعال تهران در منطقه ۱۶ است. شهر نیازمند بارانداز است برای انتقال باراندازها برنامه ریزی هایی صورت گرفته و باید در این زمینه ساماندهی در  حوزه بار و کالا صورت گیرد.

وی همچین در خصوص وضعیت تردد کامیون ها، وسایل نقلیه سنگین، باربری و .. افزود: شهر به سمت هوشمندسازی می رود و دیگر نمی توان این اقدامات را دستی انجام داد. باید دوربین های پلاک خوان داشته باشیم تا وضعیت تردد ثبت شود.  قرار است برای خروج باراندازها اقداماتی صورت گیرد؛ با دستور شهردار تهران، معاونت شهرسازی و حمل  نقل ترافیک به دنبال جانمایی خوب با پیوست برای باراندازها هستند. 

ترمینال جنوب منتقل شود؟

سالاری پور گفت: بحث انتقال ترمینال جنوب بارها مطرح شده است. البته باید در این زمینه با راه آهن و وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی صورت گیرد. کار انجام شده و پیگیر جلسات هستیم تا بتوانیم این انتقال را انجام دهیم. پایانه ترمینال جنوب یکی از نقاطی است که در جابجایی مسافر تأثیر دارد در برنامه کاری شهرداری وجود دارد که یک فضای مناسبی را برای این کار در نظر گیرد.همچنین اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی در ترمینال و اطراف آن را داریم تا از ظرفیت شهری استفاده و میزبان خوبی برای مردم باشیم. 

 

دروازه های اصلی  شهر در مناطق ۲۰، ۱۸ و ۱۹ است ما دروازه نداریم اما نقطه ای از شهر هستیم که توزیع مسافر صورت می گیرد ایستگاه راه آهن و ترمینال را داریم بخش عمده ای از جابجایی ها انجام می شود.

وی همچنین در خصوص پروژه های عمرانی منطقه 16 افزود: بحث آسفالت در دستور کار است در حال حاضر بخش بسیاری از علائم ترافیکی نصب شده ما همچنین ساخت مجموعه چند منظوره شهربانو در 4 طبقه را داریم که سرانه استفاده بانوان در منطقه را افزایش می دهد پارک مادر و کودک هم اختصاص یافته تا مادران بتوانند به راحتی از این فضا استفاده کنند و نظارت جدی صورت می گیرد تا آقایان وارد محوطه نشوند در داخل این پارک ها وسایل مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

همچنین پروژه پایانه اتوبوسرانی شهدای غفاری را داریم که تکمیل و پروژه روی ۹۵ درصد است. پایانه اتوبوسرانی جوادیه هم روبه پایان است.

توقفگاه شماره 4 در یاخچی آباد را داریم که دچار مشکل بود. برنامه ریزی هایی صورت گر فته تا این توقفگاه جابجا شود. در اطراف توقفگاه شماره 4 اعتراضاتی به نظافت وفضای سبز و  ... داشتند البته ما برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم و به دنبال ایجاد یک مجتمع ایستگاهی هستیم.

دو خط مترو ۸ و ۱۱ از منطقه ۱۶ عبور می کنند البته ما تقاطع غیرهمسطح نواب- تندگویان را داریم که تا پایان سال جاری افتتا ح می شود.  برخی از پل ها هم جمع آوری  و تجهیز کارگاه صورت گرفته و در بازه مشخص این اقدامات صورت می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.