| کد خبر: 258309 |

«تراموا» به سرنوشت «مونوریل» دچار نشود

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که ۴۵۰ واگن مترو تا سال آینده باید اورهال شود.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که ۴۵۰ واگن مترو تا سال آینده باید اورهال شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  سید جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از شهرداری تهران بابت رونمایی از ۶ قطار اورهال شده گفت: بازسازی واگن ها ضرورت است چراکه بخش عمده ای از قطارها نیاز به اورهال دارند و ۴۵۰ واگن تا سال آینده اورهال خواهد شد و باید از همین امروز برنامه ریزی صورت بگیرد تا در آغاز سال تحصیلی وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برقی کردن حمل و نقل یکی از اقدامات ارزشمند برای شهر تهران است، یادآور شد: با مصرف روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین میزان زیادی حرارت و گازهای آلاینده به تهران اضافه می کنیم و باید به سمت برقی شدن برویم و در مورد ساخت دو طبقه تونل مترو باید سیر مراحل قانونی و مطالعات برای دو طبقه شدن تونل های مترو انجام شود و باید بررسی شود که این پدیده فنی است و در دنیا تجربه شده که چه مزایا و معایبی دارد.

تشکری هاشمی با اشاره به ورود تراموا به حوزه ریلی تهران، تصریح کرد: هنوز مطالعه‌ای به شورا ارائه نشده و اگر کار خوبی باشد از آن پشتیبانی خواهیم کرد و اگر کار خوبی نباشد باید جلوی اقدامات زائد بایستیم. باید مطالعه صورت بگیرد تا تراموا به سرنوشت مونوریل دچار نشود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بودجه پیش بینی شده برای خرید ون است، خاطرنشان کرد: این بودجه برای یارانه به کرایه نیست و تنها برای مترو و اتوبوس است. باید پیشنهادات ارائه شود و اینگونه نباشد که اقدامی صورت بگیرد و به دنبال جمع کردن آن باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.