| کد خبر: 246296 |

افزایش 9 درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران/تفاوت معاینه فنی برتر و عادی

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودرو های تهران گفت: در 5 ماهه نخست امسال، حدود 750 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات 9 درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در 5 ماهه نخست امسال، حدود 750 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات 9 درصد افزایش داشته است.

محسن تبریزی مهر معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره دلایل برتری معاینه فنی شهر تهران اظهارداشت: آزمون ها و کنترل های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آیین نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می شود و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و و انطباق سنجی رویه های آن مراکز با دستورالعمل ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می شود.

وی بیان داشت: همچنین براساس مصوبات دولت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران متشکل از پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران اداره می شود.

وی افزود: مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای بدنه کارشناسی و قوی بوده که با استفاده از تجهیزات بروزآوری شده خدمات کیفی و قابل اعتمادی را به مشتریان ارائه می نماید و خوشبختانه با سابقه بیش از 20 سال توانسته این احساس اطمینان را در مشتریان خود ایجاد کند. در حال حاضر بخشی از خودروها خارج از الزامات قانونی معاینه فنی دوره ای چندین مرتبه جهت کنترل وضعیت ایمنی خودرو خود به مراکز مراجعه و از مشورت های فنی کارشناسان مرکز استفاده می کنند که این مسئله حاکی از اعتماد مشتریان به کیفیت خدمات مراکز معاینه فنی شهر تهران است.  

 معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: در مراکز معاینه فنی شهر تهران با هدف ایجاد احساس اطمینان در مشتریان و آسودگی خاطر ایشان از دقت و صحت انجام معاینه فنی، کلیه خدمات فنی ارائه شده ضمانت می گردد.

وی گفت: در راستای پایش بیشتر آلایندگی خودروها و و کاهش آلودگی هوا بنا بر مجوز سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران معاینه فنی برتر در نه مرکز منتخب بیهقی، سراج، آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، چمران و خاوران انجام شده و خودروها می توانند بصورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به اخذ معاینه فنی برتر و استفاده از تخفیف 30 درصدی عوارض تردد در طرح کاهش و ترافیک اقدام کنند. 

 تبریزی مهر بیان داشت: تفاوت معاینه فنی برتر و عادی تنها در فرآیند آزمون آلایندگی خودرو بوده و از لحاظ هزینه پرداختی یکسان است. ضمنا این مراکز منتخب به استناد ضوابط قانونی و ممیزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به دلیل احراز شرایط لازم نظیر صحت و سلامت عملکرد مرکز در بخش نیروی انسانی و تجهیزات دارای گواهی صلاحیت صدور معاینه فنی برتر است.

وی افزود: شهر تهران از 54 خط معاینه فنی خودروهای سبک  و 11 خط معاینه فنی موتورسیکلت در 16 مرکز ثابت و 7 واحدسیار با پراکندگی مناسب درسطح شهر برخوردار بوده و ظرفیت پذیرش سالانه بیش 2.5 میلیون دستگاه خودرو را دارد. شهر تهران بیشترین تعداد خطوط معاینه فنی در شهرهای کشور را داشته و از منظر سابقه نیز با توجه به راه اندازی اولین مرکز معاینه فنی خودرو کشور توسط شهرداری تهران در سال 1379، پیشتاز است. 

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خاطرنشان کرد: با رویکرد حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی های پایتخت در هشت مرکز معاینه فنی شهر تهران بیهقی، سراج، الغدیر، شقایق، دماوند، چمران، نیایش و آبشناسان رایگان است.

وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در پنج ماهه نخست سال 1401

 وی بیان داشت: در 5 ماهه نخست سال 1401 ، حدود 750 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات 9 درصد افزایش داشته است.

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: از آمار اعلامی، 581 هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات  اول  بوده و در این پنج ماه نقص مربوط به آلایندگی 75 هزار و همراستایی 44 هزار و کمک فنر 20 هزار و تست ترمز 56 هزار و وضعیت ظاهری 83 هزار دستگاه خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت جهت اخذ معاینه فنی توسط راکبین آن رفع ایراد شده است.در مجموع 29 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نگردیده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده اند.

تبریزی مهر افزود: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه حدود 553 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، در حدود 101 هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر بوده همچنین در مجموع در حدود 17 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.